Vesla en de zwarte XC's

Gestart door Ewout Schalkwijk, 05-11-2011 23:19:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Marc O.

Wat ik elders lees is dat men nogmaals de minpool loshaalt (waarbij alle systemen dienen te zijn uitgeschakel), deze tegen de pluspool houdt en dan na een paar minuten weer op de accu zet. Daarbij portieren open en lichten aan.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ewout Schalkwijk

Min pool ligt er nu af, maar ik vrees dat dat het niet is.

OBD, is die gezekerd of niet? :eusa_think:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

De stroom is er een uur vanaf geweest, maar het paneel blijft helemaal donker. Net een rondje gereden maar de auto functioneert verder helemaal normaal. Alarm melding is ook verdwenen.

OBD poort blijft ook helemaal dood.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elmarconi

Geen spanning op de OBD poort? Pin 16?
Dat zou toch op een zekering duiden...
--
Autogas Inside . . .

Ewout Schalkwijk

#7219
Citaat van: elmarconi op 29-10-2017 18:47:47
Geen spanning op de OBD poort? Pin 16?
Dat zou toch op een zekering duiden...

Ik zal morgen eens kijken op welke pin die 'memory saver' z'n spanning zet.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

classicT5

Te laat voor je en geen oplossing, maar misschien voor de toekomst handig. Bij een truck zet je startkabels op de twee accuaansluitingen en dan externe accu, dan pas polen los. Wel oppassen dat je + nergens tegen chassis komt. Bij een truck is dat ivm tacho, als die zonder spanning is geweest moet je opnieuw calibreren.

Ewout Schalkwijk

Dit apparaatje is in ieder geval niet de oorzaak van de ellende. De pin bezetting volgt netjes de OBD standaard. Pluspool meet op pin16, de minpool op zowel pin 4 en 5 (chassis ground & signal ground)
Blijft over een kromme vonk die waarschijnlijk of de CEM of de ECC heeft opgeblazen. Of de OBD door de CEM gevoed wordt weet ik nog niet.


Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

haasje

kijk eens naar zekering 26

Ewout Schalkwijk

Citaat van: haasje op 29-10-2017 20:55:31
kijk eens naar zekering 26

Als je een vrouw was, dan had je nu de rest van de avond feest gehad. :eusa_clap: Ik heb zekering 26 overworgen maar omdat de foutmelding daarna weer verdwenen was gedacht dat die het dus niet kon zijn. Paniek, storm in m'n hoofd, googelen... Alles behalve ook echt even die zekering vervangen. :eusa_wall:

Haasje, ik ken je niet maar je bent m'n held!!!!

Dank je wel! :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ewout Schalkwijk

Straks even de boel weer netjes maken en de Dice proberen. :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

haasje


arjenT5R

OBD ding in de kliko? ;D

Mooi dat t opgelost is  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haasje

#7227
als je zo'n ding gebruikt als accu backup, zet dan NOOIT je contact etc aan, hij moet dan zoveel stroom leveren dat in het beste geval je zekering klapt (vaak maar een 10 of 15 A zekering. Ik heb aan een hoop volvo's gewerkt, nog nooit contact of iets dergelijks aangezet en heb er nog nooit problemen mee gehad.

edit:
jouw auto is zelfs maar gezekerd met een 5A zekering

Ewout Schalkwijk

Ik heb het contact niet aangehad. :eusa_shifty: het is idd maar een 5A zekering.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

haasje

Je schrijft eerder dat je je accu aangesloten hebt met contact, lampen etc aan.