Nieuwe velgen passen niet door pin (foto)

Gestart door Ron1401, 07-11-2011 19:20:04

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 07-11-2011 21:04:49
Citaat van: -D©©©L- op 07-11-2011 20:57:35
... maar wel handig om te zorgen dat de schijven niet verdraaien bij het wisselen van een wiel. Risico op slingeren doordat hij niet meer precies vlak op de naaf aanligt etc.

In al mijn jaren met knutselen aan auto's en heel wat setjes wielen moet ik dat nog zien gebeuren.
Sterker nog, als ik een schijfrem wil verwijderen is daar doorgaans een rubberen/kunststof hamer voor nodig.

Dat bedoel ik. De schijf zit prima vast (geroest)  ;D

Ben

Ik dacht dat dat pinnetje overeen kwam met de holte in de velg zodat je hem er op dezelfde manier weer terug op zet.
Dat lijkt me handig ivm balanceren?

elianmars

Citaat van: Ben op 07-11-2011 22:26:36
Ik dacht dat dat pinnetje overeen kwam met de holte in de velg zodat je hem er op dezelfde manier weer terug op zet.

Maar als je aftermarket velgen onder je wagen schroeft, waar geen ruimte in zit voor zo'n pinnetje, kun je niet anders dan het pinnetje weghalen.

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 07-11-2011 22:31:45

Maar als je aftermarket velgen onder je wagen schroeft, waar geen ruimte in zit voor zo'n pinnetje, kun je niet anders dan het pinnetje weghalen.

Dat is je straf als je opel velgen koopt ipv volvo velgen.  ;D

Turbo-Geek

Welke balans ?
Een wiel wordt los gebalanceerd en is dus neutraal na het balanceren.
Hoe hij er dan op zit maakt dan niets uit.

Vaak is dit soort ongein een groot ongemak.
Op mijn BX zat de schijf vast met een verzonken schroef, en die zat natuurlijk muurvast en de kruiskop was al snel dol.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

UserID6342

Oh ??  En de mensen dan die de wielen aan de auto gebalanceerd hebben ?  Dan is het pinnetje idd handig want het wiel kan maar op 1 manier terug op de auto.

peteRRR

Citaat van: Turbo-Geek op 07-11-2011 22:41:42

Welke balans ?
Een wiel wordt los gebalanceerd en is dus neutraal na het balanceren.
Hoe hij er dan op zit maakt dan niets uit.

Vaak is dit soort ongein een groot ongemak.
Op mijn BX zat de schijf vast met een verzonken schroef, en die zat natuurlijk muurvast en de kruiskop was al snel dol.

En dan moet je gaan rommelen met een slagschroevendraaier om de boel weer los te krijgen,1 maal los gauw een end van je af gooien. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbo-Geek

Citaat van: Dirk342 op 07-11-2011 22:43:35
Oh ??  En de mensen dan die de wielen aan de auto gebalanceerd hebben ?  Dan is het pinnetje idd handig want het wiel kan maar op 1 manier terug op de auto.

De wielen aan de auto gebalanceerd hebben ?  Leg eens uit ... Waar en wie doet dat dan ?
  The things you own end up Owning you !

Johann

voor auto's met kromme wiellagers en aandrijfassen..  ;D

UserID6342

Citaat van: Turbo-Geek op 07-11-2011 22:56:15
Oh ??  En de mensen dan die de wielen aan de auto gebalanceerd hebben ?  Dan is het pinnetje idd handig want het wiel kan maar op 1 manier terug op de auto.

De wielen aan de auto gebalanceerd hebben ?  Leg eens uit ... Waar en wie doet dat dan ?
Gebeurt vaker als je denkt en zeer zeker onder de Volvo rijders...  Ken mensen genoeg hier op het forum ook gedaan hebben om, ten einde raad, een trilling eruit te krijgen.

Martijn_B

Citaat van: volvobug op 07-11-2011 19:27:49
Zagen en slijptol niet nodig, gaatje boren in de velg op de plek van de pin  :evil:

+10 :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

daytonawim

Maar waar blijven die foto's nu van de gemonteerde velegen ?

M a r c

Ron hebben we nooit meer gezien...  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850 T5 Freak

Velgen op de auto balanceren doen wij ook wel eens in uiterste nood,
Het wordt ook wel finish balanceren genoemd:

http://www.alibaba.com/product-free/110995675/finish_balancer.html
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

BenC70ES

Dan is het pinnetje idd handig want het wiel kan maar op 1 manier terug op de auto.

Er zijn genoeg Volvo velgen waar dat pinnetje in één van de 5 holtes past trouwens...  dus niet op één manier.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!