Sven0503's T5 2.0

Gestart door sven0503, 08-11-2011 12:08:59

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Doe eens een test zou ik zeggen.

Als je "rustig" het water in rijdt, kan je net zo goed het raam (alle elektrische ramen) al open doen.
Als je over de kop bent gegaan en in het water terechtkomt ben je het noorden echt wel even kwijt.
(Heb je dan nog ruiten?!) Dan zou het sneller kunnen zijn.

Heb ooit een test gedaan bij de ANWB auto rolt dan een zwembad in, zelfs als je weet wat er gaat gebeuren is het nog geen makkie.
Als dat ding binnen handbereik is, is het goed. (En ja eigenlijk voor elke passagier 1, maar wie hangt er 5 van die lelijke dingen in?)

Voorlichting helpt meer dan een hamer erin hangen. Kinderen weten heel goed wat ze moeten doen. Al hoop ik niet dat het ooit gaat gebeuren!

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

sven0503

Ik begrijp je bevinding, en ben het ook niet oneens met je,

laten we hopen dat niemand ooit zoiets hoeft te gebruiken, helaas is de werkelijkheid soms anders..

maar beter wel aanwezig dan helemaal niks.

sven0503

Goed ... na tot mijn schrik 3kwart jaar van afwezigheid.
Toch maar weer eens een kijkje nemen op het forum.

Afgelopen jaar erg druk geweest met het kopen van een huis en de daarbij horende verhuizing en grondige verbouwing.
En een nieuwe hobby erbij, RC Heli vliegen.
Dus soms heeft een mens gewoon te weinig tijd in z'n leven :)

Afijn, de Roffel heeft prima dienst gedaan als pak-ezel tijdens de verhuizing / Vuilniswagen tijdens de verbouwing.
Toch wel handig dat je gipsplaten van 2.60 mtr. gewoon vlak van voor naar achter in de roffel kwijt kunt.

Verder heeft ie aardig wat weerstaan en heb ik er eigenlijk geen geld meer in gestoken.

1. ergens lekt koelvloeistof ( vermoeden bij turbo i.v.m. troebele vloeistof en olieverlies )
2. Handrem kabel nog wel vervangen van 't zomer.
3. Klepje dashboard kastje stuk
4. Bekleding achterstijl in kofferbak stuk geraakt tijdens verbouwing
5. benzine klep motortje weigert nu het weer kouder word
6. ergens komt er water binnen bij voeteneinde passagierskant
7. trekhaak aangeschaft, helemaal opgeknapt met nieuwe kabelboom gekocht en al, maar ligt nog in de schuur ... schiet lekker op.
8. lampje tracks-abs gaat steeds vaker branden tijdens rijden.

Komende verwachtte kosten:

1. Distributie moet vervangen worden
2. uitstoot roetmeting was vorige apk vrij hoog, kwam er nog net door ..dus wie weet wat daar nog van komt.
3. zomersloffen zijn omgevormd tot slicks...dus moeten ook worden vernieuwd.
4. en zo zijn er nog wel een aantal dingetjes.

Afijn.. het voordeel van de 850 is dat als de motor maar loopt, de wagen gewoon blijft rijden.

Voor mijzelf moet ik nog even afwegen of het de moeite waard is om er nog een zak geld tegenaan tegen aan te gooien, of tot 't voorjaar door rijden en wellicht dan naar een andere volvo kijken. Eventueel op LPG.

Ik ga maar eens wat rond snuffelen op 't forum of ik een aantal euveltjes van de roffel met behulp van de topics kan oplossen :)

stuuraandeverkeerdekant

Sta jij toevallig hier bij mijn schoonmoeder om de hoek? Op 't Bramelt in Deventer? Groene bak, turbometertje achter t stuur? Mooie wagen!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!