Spijkerhard (ex-854 G3 wit) (V70N D5)

Gestart door Spijkerhard, 08-11-2011 19:14:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Spijkerhard

Ha ha, gisteren een 850 sedan aangeschaft uit 1996, en ik heb al een aantal commentaren gelezen over de auto op dit forum.

Maar eerst even over mezelf:
Ik woon in een uithoek van de Randstad, ergens tussen Utrecht en Breda, maar ook tussen Rotterdam en Nijmegen...
Leeftijd ergens tussen 40 en 50, houdt het niet goed bij, en 4 meiden thuis.

Ik (of liever m'n vriendin) rijd(t) sinds 2002 in een V70n D5, destijds nieuw aangeschaft op de zaak, en daarna naar prive gehaald, inmiddels ruim 313000 km ervaring.
Daarnaast reed ik vanalles wat ik leuk vind rondgaan op een circuit, maar ook mee bij de klant kon komen voorrijden.

Nu zo'n speeltje even stil staat te wachten op een "investering", voor de grap een "witte roffel" op de kop getikt, om mobiel te blijven. Ben er dus niet zo serieus mee, maar heb 'm vandaag toch al lopen te poetsen en aaien, en ook nog gewoon wat rondjes gereden omdat ie zo lekker rijdt en klinkt ...  ...  ehhh, om 'm te testen bedoel ik natuurlijk.

Ik ben van plan om er een jaartje in te rijden. Van 1996 overigens, omdat dat zo lekker gunstig is qua bijtelling, ca 20 Euro per maand.
Als iemand nog wat historie weet van deze auto PB-PD-66, laat maar komen.
De forum "tekstverwerker"  begint raar te doen, dus hier houdt ik 't maar even bij...
V70 D5 '02
ex: 854, V40, 440, 66
(528i + M3Qp)

blauweroffel

#1
Dag broer,

Eindelijk het juiste forum te pakken.........
Had ik je al verteld dat voorstellen zonder foto's not done is?

BR

edit: een paar foto's:






daytonawim

Welkom op het forum en veel plezier met je bolide.

leuk stukje teks heb je geschreven.

enne nu nog even de foto's waar we zo gek op zijn ;D ;D

Broabander

Veel plezier ermee! Ik durfde het niet aan maar jij hebt de moed wel :P

Hoe was de verkopert tegen jou?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Spijkerhard

Ik zag hele ingewikkelde instructies over foto's posten.. :o ... ik ben maar een simpele IT'er, ik weet nog niet of dat gaat lukken... hahaha.
Nadat ik klaar was met wassen, poetsen en aaien, was het te donker om nog foto's te maken....

Broer, misschien wil jij de foto's erop gooien van gisteren.

En niet verder vertellen over het waslijstje hoor, misschien wil ik 'm over een jaar hier nog wel goed verkopen hahaha ;D
V70 D5 '02
ex: 854, V40, 440, 66
(528i + M3Qp)

Spijkerhard

Citaat van: Broabander op 08-11-2011 19:26:18
Veel plezier ermee! Ik durfde het niet aan maar jij hebt de moed wel :P

Hoe was de verkopert tegen jou?

Ach, ik kom wel meer rare snuiters tegen, kan ik wel mee omgaan, 't ging me om de auto, en daar kan ik me geen buil aan vallen denk ik.
Van dat gaspedaal was niets meer te merken, koppeling grijpt niet zo heel leuk aan, maar valt mee te leven.
In 2008 bij 238k km distributieriem vervangen overigens, dus ik denk dat de auto al ca 50 tot 100k km met een stilstaande km-teller rond rijdt.   
V70 D5 '02
ex: 854, V40, 440, 66
(528i + M3Qp)

daytonawim

Kom maar op met dat waslijstje  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Wie hier A zegt, mag met de billen bloot  :o :o

blauweroffel

De fotos staan ook al in mijn blog, als ik straks van mijn familie weer op de pc mag, (tja, studie en werk en zo...) zal ik de ingewikkelde procedure opstarten om de fotos hier ook even neer te zetten.

De waslijst valt wel mee........alleen maar een nieuwe dashklep, groene dop, cc herstellen, andere stuurkolom, ander wiel, hoes bestuurdersstoel vervangen, stoemverwarming repareren, km teller repareren, boordcomputer nakijken , ... ;D

BR

blauweroffel

Citaat van: blauweroffel op 08-11-2011 19:33:20
De fotos staan ook al in mijn blog, als ik straks van mijn familie weer op de pc mag, (tja, studie en werk en zo...) zal ik de ingewikkelde procedure opstarten om de fotos hier ook even neer te zetten.

De waslijst valt wel mee........alleen maar een nieuwe dashklep, groene dop, cc herstellen, andere stuurkolom, ander wiel, hoes bestuurdersstoel vervangen, stoemverwarming repareren, km teller repareren, boordcomputer nakijken , ... ;D

BR
;)
Ach, er komt een nieuwe km teller in met een stand van 176 nog wat......

Broabander

Vergeet de remmen niet ;)

Maar met de hulp op dit forum komt dat allemaal wel goed heb ik al gemerkt :)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Spijkerhard

Iemand nog een radiootje met blauwe tand liggen, (rubber)matje LV, antenne LA, Cetus velgje liggen 5 gaats?
V70 D5 '02
ex: 854, V40, 440, 66
(528i + M3Qp)

daytonawim

Citaat van: blauweroffel op 08-11-2011 19:36:21
Citaat van: blauweroffel op 08-11-2011 19:33:20
De fotos staan ook al in mijn blog, als ik straks van mijn familie weer op de pc mag, (tja, studie en werk en zo...) zal ik de ingewikkelde procedure opstarten om de fotos hier ook even neer te zetten.

De waslijst valt wel mee........alleen maar een nieuwe dashklep, groene dop, cc herstellen, andere stuurkolom, ander wiel, hoes bestuurdersstoel vervangen, stoemverwarming repareren, km teller repareren, boordcomputer nakijken , ... ;D

BR
;)
Ach, er komt een nieuwe km teller in met een stand van 176 nog wat......

Aha, zal alvast een aantekening maken, want vanaf volgend jaar is dat strafbaar  8) 8)

daytonawim

Citaat van: Spijkerhard op 08-11-2011 19:37:48
Iemand nog een radiootje met blauwe tand liggen, (rubber)matje LV, antenne LA, Cetus velgje liggen 5 gaats?

Hier ligt nog wel een Volvo budget antenne, die je zelf in en uit moet doen.

Spijkerhard

#13
Citaat van: Broabander op 08-11-2011 19:37:31
Vergeet de remmen niet ;)

Maar met de hulp op dit forum komt dat allemaal wel goed heb ik al gemerkt :)

Ik heb vooral een broer die alles al eens vervangen heeft op z'n 2 achtvijtigs, dat helpt!
Hij is nu ook aan 't oefenen op zijn V70n, voor als er iets met die van mij is.... hahaha
(jammer dat we zo ver uit elkaar wonen)

Waar is overigens "hier" in de opmerking over de antenne?
V70 D5 '02
ex: 854, V40, 440, 66
(528i + M3Qp)

UserID6342

Welkom broer van en veel plezier met de auto.