DoDare - Festival of Speed

Gestart door Naughty, 27-06-2004 23:21:25

Vorige topic - Volgende topic

ed

Jammer :( Maar kom toch zeker kijken :)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

martijn.

ik kom ook, alleen niet met de volvo.
We komen in een groene 1968 dodge charger R/T.( dik 375 pk,500 nm en handgeschakelde 4 bak)
Deze is van een vriend van mij, die misschien ook gaat sprinten met deze wagen.

Zippo

Citaat van: martijn. op 31-07-2004 22:23:50
ik kom ook, alleen niet met de volvo.
We komen in een groene 1968 dodge charger R/T.( dik 375 pk,500 nm en handgeschakelde 4 bak)
Deze is van een vriend van mij, die misschien ook gaat sprinten met deze wagen.

Ben benieuwd!
Gaan we ff testen!!!! ;D

Zippo

martijn.

Helaas, krijg net telefoontje dat hij liever naar de Nurburgring gaat.
Hij heeft geen zin om in de file te staan.
Had ik hem ook kunnen vertellen dat er morgen veel files zijn.
Dus morgen gaan we naar de Nurburgring ;D
Ook leuk ;D, ik heb net de foto's van jcvigen en entuscan gezien.

ed

Of je gaat met de motor!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Johann en Zippo gadegeslagen. Errug leuk, en prachtig weer. Zippo zijn tijd weet ik niet meer, maar volgens mij is Johann zijn tijd 14.0 en een klein beetje. Johann is tot aan de laatste rit blijven rijden, dus ik vermoed dat hij zijn index heeft gewonnen (laatste rit was wederom een overwinning!).
Heb ze beiden niet meer gezien (ook niet op de baan met het vrijrijden). Topdag, en de organisatie was een stuk beter dan de vorige keer.

Overigens wel grappig dat ze bij de Miss dodare verkiezing altijd zo'n beetje de lelijkste weten te kiezen als winnaar. Zegt misschien iets over de smaak van de gemiddelde bezoeker (of over die van mij ;D).

HaRdCoRe-WeZ

Was zekers geslaagd. Heb me eigen wel vermaakt, en het was mooi dat Johann zo ver kwam!

baxie

Vandaag ook geweest om Johann en Zippo aan te moedigen! Mooie dag gehad en gaaf om een paar dikke volvo's te zien rijden tussen dat andere spul 8). Johann Heeft de laatste inderdaad gewonnen met een tijd van 14,08!  :)Op de terugweg ff gegeten bij de mac in amersfoort en toen we weg wilde rijden zagen we opeens een witte t5 en een zwarte t5r staan met een forum sticker erop! Johann en Zippo natuurlijk. Leuk om jullie eens te ontmoeten!
Ga nu de auto maar weer eens wassen want die zit onder de dode vliegen :'(

TsandeR

Ben dus met Baxi meegeweest was echt super. Helemaal mooi was natuurlijk dat Johann won en dat we hun tegen kwamen bij de Mac. Ben benieuwd naar de filmpjes!

TTT242

Citaat van: ed op 01-08-2004 18:51:31
Overigens wel grappig dat ze bij de Miss dodare verkiezing altijd zo'n beetje de lelijkste weten te kiezen als winnaar. Zegt misschien iets over de smaak van de gemiddelde bezoeker (of over die van mij ;D).

Ed, ik denk dat jouw smaak nog dik OK is ;D
En ja, ik zit ook te wachten op foto's en filmpjes......
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Johann

Citaat van: baxie op 01-08-2004 20:48:28
Vandaag ook geweest om Johann en Zippo aan te moedigen! Mooie dag gehad en gaaf om een paar dikke volvo's te zien rijden tussen dat andere spul 8). Johann Heeft de laatste inderdaad gewonnen met een tijd van 14,08!  :)Op de terugweg ff gegeten bij de mac in amersfoort en toen we weg wilde rijden zagen we opeens een witte t5 en een zwarte t5r staan met een forum sticker erop! Johann en Zippo natuurlijk. Leuk om jullie eens te ontmoeten!

Ja Baxie, die stickers werken dus wel!  ;D

Ook leuk dat jullie de hele dag zijn blijven kijken, bedankt voor de support.

Ook Ed natuurlijk die ik helaas ben misgelopen en ook Marc, Roy en Wez (Plus aanhang) !

Langs de ene kant viel de dag een beetje tegen. Met de huidige opzet van mijn auto had ik toch een beetje hoop de 14 seconden grens te kunnen breken maar het heeft niet zo mogen zijn. De 60 ft tijden blijven allerbelabberst.. Dit zegt wel iets over de tractie bij de start.
Dat er dan aan het einde van de dag een 850 in de klasse C over blijft is natuurlijk een mooi statement voor de "lompe" Volvo's, de club en het forum ;). Toch proef je bij heel veel reakties van andere rijders wel een hele leuke vorm van respect voor die Volvo's. Ik moet trouwens zeggen dat de sfeer zowiezo heel leuk was op de baan.
De organisatie liep niet helemaal en we hebben helaas in de middag heel lang moeten wachten. Dat er motor rijders meedoen op dit evenement staat veel deelnemers tegen heb ik wel vernomen. Mede door een crash en een olie lek tijdens de motoren sprints zijn de lange wacht tijden ontstaan.

Van de finale heb ik niet meer de tijd slips mogen ontvangen.

Tijdens de finale runs bleven er 5 auto's in de klasse over. We moesten 2 keer loten voor de zogenaamde "by run", een sprint in je uppie waarbij je zowiezo doorgaat naar de volgende ronde. De eerste by run was voor mij omdat ik in de klasse al de snelste tijd had gezet namelijk 14.13 seconden. Bij de volgende loting werd de reactie tijd als uitgangspunt genomen en daar mocht de latere nummer 2 de by run nemen.

Even voor de duidelijkheid. De klasse "C" waarin ik terecht kwam was voor alle auto's die tussen de 13.99 en 14.99 seconden hadden gereden in de ochtend training. Ga je tijdens de wedstrijd onder de 13.99 dan mag je opstappen omdat je te snel bent. De uiteindelijke nummer 2 reed al een keer een 13.8 met behulp van lachgas injectie maar omdat zijn tegenstander rood reed door een te snelle start mocht deze persoon door. Hij heeft later de lachgas uitgezet maar was tijdens de sprint tegen Zippo net een duizendste seconde sneller en moest Zippo helaas het veld ruimen. Dat ik deze persoon in de finale naar huis kon rijden was dan ook eigenlijk een moetje om even iets recht te zetten... ;D

Zippo en ik hebben ook nog tegen elkaar gereden en het kwam er op neer dat de auto's even snel zijn op de 400 meter. Ik heb wel gewonnen maar met een verschil van 24 duizendste seconde.. :o Mijn reactie tijd was beter, Zippo z'n 60 ft was beter en ik had uiteindelijk een eindsnelheid van 166 km/h wat 2 km/h sneler was dan Zippo z'n eind snelheid. Mijn eindtijd in die ronde was 14.134. Zippo had tot op dat moment niet onder de 14.3 gereden.

Het was dus echt een super dag en we zijn weer een beker rijker.

En Baxie,

Die Vliegen hadden niet in de weg moeten zitten. Dan had ik misschien de 13 kunnen halen. :P

Zippo

Hier voeg ik me bij aan!
Erg gezellig en zeer leuk om andere volvo-mensen op deze manier tegen te komen!! ;)
Nogmaals bedankt voor de ondersteuning. :D

Ik heb verschillende tijden gereden........ het probleem was "geen grip"
volgende keer sliks meenemen!! ;D Kijken hoe het dan gaat!
Mijn beste tijd was 14.158 sec op 1/4 mile time.

Nu kijken wat we nog meer kunnen veranderen om deze tijd te verbeteren! 8)

Filmpjes volgen nog.......

Zippo

TsandeR

Ja dat zippo verloor met 1 duizendste van een sec was wel errug jammer ja! was natuurlijk helemaal mooi geweest als er 2 x een 850 in de finale hadden gestaan. maar ja gelukkig heeft Johann dit goedgemaakt

Oele

Was idd een prachtdag, mooi weer en naar mijn mening op een aantal langdurige pauzes een goede organisatie.

Die eerste run van Zippo tegen de lada was geweldig... ;)

Ik vond het jammer dag er niet meer 11 seconden auto's meededen, heb geen camara, supra of skyline zien rijden.

Wat me ook opviel is dat de hele snelle motor rijders op 10 seconden de 1/4 mile aflegde en dan op een snelheid zat van tegen de 210 km/h.

De snelste auto's zaten ook net onder de 10 seconden, ik dacht altijd dat een motor veel sneller was... Valt dus tegen

De subaru's zaten net boven de 13 seconden.

En de Volvo's idd net boven de 14 seconden.

Terugweg viel een beetje tegen na 2 uur in de file gestaan te hebben ga ik volgende keer om mijn motor...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

HaRdCoRe-WeZ

Die motorrijders zijn op zich wel spectaculair, alleen voor het publiek is het lastig te volgen omdat ze halverwege de runs van de auto's ineens aan de start verschenen. Dat er 1'tje dan zand gaat lopen happen, tsja dat kan gebeuren, kan ook met de auto's gebeuren. En dat er 1 vindt dat een straatfiets niet hard genoeg accelereerd, en er dan een turbootie opschroeft, en dat strooit dan weer olie bij de start, tsja... Misschien volgende x gewoon 1 dag sprinten voor de auto's, en 1 dag voor motoren ofzo.

Maar goed, het was gewoon tof dat er een 850 zo ver komt. Misschien spoort dit meer mensen aan om de volgende x toch aan de start te verschijnen. Er reed zelfs een VW Kever mee...die reed na 402mtr 95km/u. Dus de langzaamste ben je iig niet.

Ik heb pics en filmpjes, filmpjes zullen nog even op zich laten wachten (not enough webspace...) maar de pics staan hier:

Festival of Speed 01-08-2004 by HaRdCoRe-WeZ

En zoals altijd geldt, wil je een foto full-size (2048x1536), PM me dan ff.

DUH M@ZZOL$$

ps1: waanzinnig klote toen Johan zijn by-run deed, camera's in de aanslag (ik en Marc), ff dat geluid vastleggen, zetten ze 1 of ander irritant pokkemuziekstuk aan!   >:(
ps2: Maarten, sorry dat je niet he-le-maal lekker op de foto staat, je ging nogal hard  :P