*KLAK* / veel speling op aandrijving

Gestart door Martijn_B, 11-11-2011 17:52:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wietseschuiling

 :eusa_think:
Dit heeft volgens mij niks te maken met het slecht
weg rijden van de wagen, Lijkt me peur speling in de
aandrijflijn. [assen,homoconeet,versnbak]
Wagen heeft duidelijk geen vermogen onderin [koppel]
Zou de compressie eens meten of lekke slangen vacuum turbo enz.

G Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

remcov13

Kan het niet een motorsteun zijn?
Ik meen eens iets gelezen te hebben over
motorblok dat het subframe raakt.
Of maakt dat een ander geluid dan klakken?

UserID6342

Het lijkt me verstandiger dat Martijn met die auto eens langs iemand rijd die er kijk op heeft.  Ik denk dat hij daar meer aan heeft als aan alle goedbedoelde adviezen hier, want je ziet dan uiteindelijk door de bomen het bos niet meer.....

daytonawim

Ik sluit me aan bij Dirk.

Echter mischien wel heel voor de hand liggend, gebruik jij je altijd je handrem ? ,
als die vast zit moet je em daar door heen trekken en het losschieten hoor je een luide "klak"




Sem

Ik heb dat "klak" geluid ook met mijn S70.. had ik al bij 150.000km. De dealer heeft idd een keer iets vastgdraaid bij de aandrijving en ook Loctite gebuikt. Was een paar weken terug toen, maar al gauw weer terug. Ik heb het alleen met wegrijden als de auto net begint te rollen. Idd het moment dat de koppeling oppakt en de motor iets kantelt. Hij doet het overigens maar één keer en daarna niet direct weer. Als ik hem dan in de R zet en achteruit rij gebeurt precies hetzelfde. En zo kan ik door blijven gaan.. vooruit/achteruit..

Ik stoor me er verder niet aan. Is ook niet een heel opvallend geluid. Misschien dat ik idd een keer nieuwe bouten moet kopen.

thuur

Volgens mij doodnormale speling op het differentieel. Je hoort die klak ook vaak bij meetings als mensen naar huis rijden en op het juiste moment van 1 naar 2 schakelen ;D

@Sbv: wel van toepassing met een moer, want als deze los zit krijg je ook een tik in de aandrijving bij lastwissel.


Gr 8)

Sbv

Citaat van: thuur op 13-11-2011 13:13:32
Volgens mij doodnormale speling op het differentieel. Je hoort die klak ook vaak bij meetings als mensen naar huis rijden en op het juiste moment van 1 naar 2 schakelen ;D

@Sbv: wel van toepassing met een moer, want als deze los zit krijg je ook een tik in de aandrijving bij lastwissel.


Gr 8)
Gaat die moer wel eens spontaan los dan ? Gisteren bij Misha wel gezien dat de kleine bout spontaan los kan gaan en ook bij andere auto's wel eens gezien, maar de grote moer nog nooit.
Als deze los raakt heb je idd wel zelfde effect

thuur

Citaat van: Sbv op 13-11-2011 13:26:05
Citaat van: thuur op 13-11-2011 13:13:32
Volgens mij doodnormale speling op het differentieel. Je hoort die klak ook vaak bij meetings als mensen naar huis rijden en op het juiste moment van 1 naar 2 schakelen ;D

@Sbv: wel van toepassing met een moer, want als deze los zit krijg je ook een tik in de aandrijving bij lastwissel.


Gr 8)
Gaat die moer wel eens spontaan los dan ? Gisteren bij Misha wel gezien dat de kleine bout spontaan los kan gaan en ook bij andere auto's wel eens gezien, maar de grote moer nog nooit.
Als deze los raakt heb je idd wel zelfde effect

Ik heb wel eens meegemaakt dat die moer "los" was ja. Dwz: met heel veel moeite kreeg ik de moer nog een paar graden nagetrokken.


Gr ;)

wietseschuiling


Zal kunnen dat die los zit, maar dan hoef je toch niet met
slippende koppeling weg te rijden of opschakelen naar
een hogere versnelling.
Ik denk dat hij dan 2 problemen heeft.

Gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

UserID6342

Citaat van: thuur op 13-11-2011 13:43:40
Citaat van: Sbv op 13-11-2011 13:26:05
Citaat van: thuur op 13-11-2011 13:13:32
Volgens mij doodnormale speling op het differentieel. Je hoort die klak ook vaak bij meetings als mensen naar huis rijden en op het juiste moment van 1 naar 2 schakelen ;D

@Sbv: wel van toepassing met een moer, want als deze los zit krijg je ook een tik in de aandrijving bij lastwissel.


Gr 8)
Gaat die moer wel eens spontaan los dan ? Gisteren bij Misha wel gezien dat de kleine bout spontaan los kan gaan en ook bij andere auto's wel eens gezien, maar de grote moer nog nooit.
Als deze los raakt heb je idd wel zelfde effect

Ik heb wel eens meegemaakt dat die moer "los" was ja. Dwz: met heel veel moeite kreeg ik de moer nog een paar graden nagetrokken.


Gr ;)
Hier helaas ook al een flink aantal keren meegemaakt.  Gewoon echt goed vastperen is dan ook het advies.  Of met een flinke luchtsleutel, of met een flink eind pijp.

beunmaat

Citaat van: thuur op 13-11-2011 13:13:32
Volgens mij doodnormale speling op het differentieel. Je hoort die klak ook vaak bij meetings als mensen naar huis rijden en op het juiste moment van 1 naar 2 schakelen ;D

@Sbv: wel van toepassing met een moer, want als deze los zit krijg je ook een tik in de aandrijving bij lastwissel.


Gr 8)

speling op het diff klinkt heel bekend, ik heb ook deze klak bij overschakelen.
Alle motersteunen zijn nieuw, en in de bovenste reactie arm zit zelfs 2 keer PU!

Oplossing? Reviseren zeker?

thuur

Citaat van: beunmaat op 13-11-2011 19:14:31
Oplossing? Reviseren zeker?

Revisie zou heel mooi zijn, helaas heeft Volvo de ingewanden van de bakken nooit vrijgegeven. Een specialist kan het wel, maar je zou b.v. ook een LSD kunnen overwegen. Of een goede gebruikte bak. Of een nieuwe.


Gr ;)

Martijn_B

Of gewoon dan maar de koppeling wat laten slippen... al slijt die dan weer sneller natuurlijk :(

Wegrijden kan trouwens niet puur vloeiend op de koppeling, hij heeft wel wat gas nodig. Klappen hoor en voel je ook vooral bij gas/wissel reactie, dus abrupt gas los en er dan weer op.

Zal de bouten binnenkort zelf checken plus speling op de assen. Als dat het niet is weet ik ook niet of ik verder ga kijken, afh. Van hoeveel last ik er van heb versus de moeite (en €€€) dat het kost.

Dank voor alle tips (en dirk voor het aanbod!) ik zal binnenkort laten horen hoe en wat!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software