Thermostaat vervangen. Nu koelsysteem onder druk.

Gestart door dehaaz, 11-11-2011 19:09:03

Vorige topic - Volgende topic

wepster

systeem helemaal vullen en dan een stuk gaan rijden ( met de dop er op natuurlijk)  zodat de pomphet water rond kan pompen .
dan even aflaten koelen en je zult zien je moet nog wat bij vullen .
let ook op tijdens het rijden dat je de verwarming op heet zet en de blazer op 4, dan voel je het op eens vanzelf warm worden in de auto en weet je dat het diepste punt ook van water is voorzien ( lees de kachel radiator )
dan na stilstand voorzichtig de dop er af draaien en je zult zien dat je expansievat leeg is en het bijgevult dient te worden .
dit kan zijn dat je het een keer of 2 a3 bij moet vullen vooraleer je systeem helemaal gevuld is  ;)

dehaaz

Dit heb ik ook geprobeerd. Helaas bij mij stijgt mijn temperatuur dan bijna tot aan het rood. Als ik de belasting eraf haal door de automaat in N te zetten. Stijgt de temperatuur niet verder.
De slangen staan tijdens dit vol onder druk. 

antraciet

Zou mn koelvloeistof dan maar laten testen op verbrandingsgassen

mehn

Zit de thermostaat er wel goed in? Voor de thermostaatwissel geen probleem, erna wel.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

dehaaz

Citaat van: antraciet op 12-11-2011 00:14:07

morgen ochtend als eerste doen.  Motor is echt nauwelijks te heet geworden met te weining koelvloeistof. Heb hem echt gelijk uit gezet.  

Zou behoorlijk rot zijn.

dehaaz

Citaat van: mehn op 12-11-2011 00:16:12
Zit de thermostaat er wel goed in? Voor de thermostaatwissel geen probleem, erna wel.
`

Heb hem er 2 keer in gestopt en bij de laatste echt nog een keer als gedubbel checked.

antraciet

Citaat van: dehaaz op 12-11-2011 00:16:53
Citaat van: antraciet op 12-11-2011 00:14:07

morgen ochtend als eerste doen.  Motor is echt nauwelijks te heet geworden met te weining koelvloeistof. Heb hem echt gelijk uit gezet.  

Zou behoorlijk rot zijn.

Help t je hopen  :eusa_pray:

BenC70ES

Heb je bij het vervangen van je thermostaat ook al je koelwater afgetapt dan, dat je nu die problemen hebt?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

dehaaz

Citaat van: BenC70ES op 12-11-2011 00:47:50
Heb je bij het vervangen van je thermostaat ook al je koelwater afgetapt dan, dat je nu die problemen hebt?

Nee eigenlijk gewoon torxjes los en liep er wat tussen uit en toen nieuwe erin en bijvullen. Mag dit eigenlijk niet dan?

francois

heb je al eens geprobeerd de thermostaat er tussen uit te gelaten

meschien hebben ze je wel de verkeerde verkocht

grfr

Vulk

En als je de boel nog eens loshaalt, zet er gelijk even een nieuwe sensor tussen.

Jack v

Citaat van: francois op 12-11-2011 07:46:00
heb je al eens geprobeerd de thermostaat er tussen uit te gelaten

meschien hebben ze je wel de verkeerde verkocht

grfr
mijn idee ook dan mag ie gewoon niet warm lopen als er verder niks aan de hand is.  Oook de tempsensor vervangen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

dehaaz

Nieuwe temp sensor zit er ook in.  Maar helaas  niks werkend.  ANWB gebeld en de waterpomp kapot.  Dus nu Distributie + Spanrollen en waterpomp en vervangen maar.  Iemand nog zin om het samen te doen.  Distributie dagje van maken!!! :)

dehaaz

Hij rijd weer! Iedereen bedankt voor het reageren. Het was de waterpomp met plastic schoepen. Distributie Riem is ook gedaan.  Ben top geholpen bij auto en emotie in Utrecht. Snel, vriendelijk en meedenkend. Helemaal top. Op naar volgende klusje. Alleen dan weer zelf klussen.

francois

wat ik nu niet snap

als de motor liep heb je toch gekeken of de koelvloeisof liep in het tankje  ???

grfr