Eerste post en gelijk een vraag....

Gestart door Yackall, 21-07-2004 07:58:26

Vorige topic - Volgende topic

Yackall

Over een paar uur ga ik mijn (eerste) net aangekochte T5R Estate ophalen. Voel me net of ik weer 16 ben en mijn eerste brommer ga kopen.   8)
(Zal straks even een fotootje toevoegen).

In mijn geval is het van origine een duitse auto. Nu is mijn duits niet slecht, maar toch zou ik een handleiding in het nederlands (of engels) wel heeeeeeel handig vinden. Heeft er iemand een tip waar ik die zou kunnen vinden (of heb je er één in de kast liggen waar je niets mee doet; kan ik me bijna niet voorstellen).  

Nu ik toch zit te schrijven: er zit een originele big-front radio-casette speler in. Uiteraard wil ik graag een cd-wisselaar  in de auto. Wat is het verstandigst: op zoek naar een bijpassende wisselaar of een nieuwe radio met wisselaar kopen (en hoe vul ik dan het gat in mijn dashboard op)?

O ja, goedemorgen allemaal (waar zijn mijn manieren?).  ;)

mark20v

Kijk eens bij deze topic, Mehn heeft er een handleiding van een 95-er 850 neergezet.

Veel plezier vandaag en laat snel een paar foto's zien...

mark
Volvo separates men from the boys  

Joris_Scholte

Proficiat met je aanschaf! Ben inderdaad benieuwd naar de foto's

850driver

proficiat met je aanwinst.....je zal er nog heeeeel veel plezier aan beleven.Volvo for life :D

BenC70ES

De T-5R's en R's zijn wel heeeeel populair hier de laaste tijd  :D

Heel veel plezier ermee... Al aan gedacht om clublid te worden?  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Zippo

Citaat van: BenC70ES op 21-07-2004 18:23:43
De T-5R's en R's zijn wel heeeeel populair hier de laaste tijd  :D

Nooit anders geweest!!!!!!!!! ;D

Zippo

Jeroentjuh

Als je de Dubbel-Din radio verwisseld voor een enkele-Din radio, kun je het gat eronder opvullen met een bakje, gewoon bij de dealer te koop...

Instructieboekje kun je volgens mij ook nog gewoon bij de dealer bestellen...

fearless

Welkom hier.
Volgens mij kan je die instructie boekjes ook nog gewoon bestellen.
Levertijd is wel zo'n 5 weken kost volgens mij ongeveer 11 euro.

BartT5R

Citaat van: Jeroentjuh op 21-07-2004 18:50:15
Als je de Dubbel-Din radio verwisseld voor een enkele-Din radio, kun je het gat eronder opvullen met een bakje, gewoon bij de dealer te koop...

Instructieboekje kun je volgens mij ook nog gewoon bij de dealer bestellen...

Kopen?
Ik heb het bakje als clublid bij de vorige sleuteldag gekregen van dealer Scholte, toppie ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Hen3

Citaat van: Yackall op 21-07-2004 07:58:26
Nu ik toch zit te schrijven: er zit een originele big-front radio-casette speler in. Uiteraard wil ik graag een cd-wisselaar  in de auto. Wat is het verstandigst: op zoek naar een bijpassende wisselaar of een nieuwe radio met wisselaar kopen (en hoe vul ik dan het gat in mijn dashboard op)?

Ik zou de bigfront er in laten zitten, dat lijkt toch het mooist. Ik heb op ebay.de (de duitse dus!) een volvo-wisselaar op de kop getikt voor €68,=. Hier worden regelmatig (vaker dan op marktplaats) wisselaars aangeboden. Je moet een beetje geluk hebben met het bieden, maar dan kun je voordelig aan een wisselaar komen.
Ik heb mijn kenwood-set (radio/cd + 10-cd wisselaar) onlangs zelfs helemaal vergangen door een origineel volvo setje (SC-901 + versterker + 6CD-wisselaar) en dat ziet er veel mooier uit vind ik!

Yackall

Beetje druk geweest de laatste tijd. Dank voor de reacties.

Goedemorgen, wat een vreselijke gave kar is het!!
Je kunt leuk met het verkeer meekomen met zo'n turbootje.   :P

(wil overigens een fotootje toevoegen, maar kweet niet hoe....)

Nog eventjes over de radio: heb besloten dat ik de originele big-front (sc800)wil laten zitten en een cd-wisselaar toevoegen.  Dat blijkt toch nog wel redelijk lastig (ben nog niet op e-bay geweest). Nu hoor ik ook hier en daar dat Alpine cd-wisselaars ook mogelijk zijn en bij de nieuwere volvo's ook Pioneer. Wie weet daar iets van en hoe kom ik erachter welke dan 'compatible' is met mijn sc800?

Of heeft iemand nog een originele wisselaar over?  ::)