Hikje/stotter bij optrekken

Gestart door Canyon, 01-09-2012 15:49:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Canyon

Beste Forumleden,

Sinds vorige week heeft mijn V70 2.5-10v uit 1998 (245000km) een hikje bij het uit stilstand wegrijden. Je kan het ook een kleine stotter noemen. Passagiers voelen dit ook. Het hikje/stotter doet zich niet voor als je héél langzaam optrekt.
Ook is er heel af en toe 1 hik in de stationair-loop.

Wat is er al vervangen ?
Vorig jaar alle bougiekabels. Ook de kabel naar de bobine. Vorig jaar is ook de verdelerkap en rotor vervangen.
Bougies vervangen 6 weken geleden : originele Volvobougies.
Vandaag heb ik de verdeelkap en de rotor vervangen. De rotor vond ik namelijk wat ingebrand. Geen verbetering.

Vandaag heb ik ook gelijk alle vacuumslangen bekeken, de meeste had ik 2 jaar geleden al vervangen. Ook heb ik de gasklep los gehaald en schoongemaakt.
Gisteravond heb ik in het donker de bobine bekeken en ook nat gemaakt. Geen vonken of andere bijzonderheden.

Dit alles brengt geen verbetering helaas.

Wie heeft er tips ? 



Jack v

en je lambda?

begin eens met foutcodes uitlezen voor je verder gaat zoeken en vervangen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

trimix

ik heb iets vergelijk baars   inhouden stotteren maar alleen bij volgas trekt de wagen wel gewoon door   heel bizar    heb zon beetje alles al losgehad wat ik verdenk
nieuwe bogies  rotor , verdeelkap  gasklephuis     geen verbetering    andere gaskabel (is elec )  niks geen verbetering

zal ook een andere ecu proberen ...

Lampje