Schok bij vol gas

Gestart door nbohemen, 13-12-2011 16:10:08

Vorige topic - Volgende topic

nbohemen

Zojuist trok ik bij het stoplicht op en gaf daarna vol gas (met warme motor)
De motor schokte toen een paar keer. Daarna weer een paar keer vol gas gegeven en het is niet meer voor gekomen.
Waar kan dit aan liggen en is het reden tot zorgen?
Het is een 850 2.5T

cas

hoe oud zijn je ontstekings delen? lijkt me op bougie probleem oid.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

nbohemen

Ik heb de auto nog niet zolang, maar de motor loopt in principe als een zonnetje. Wellicht de bougies eens gaan bekijken.

cas

niet besparen daarop,

je kan het even nakijken, Op de kabels staat een productie datum, op je rotorkap ook. Het zijn de kosten niet,  kapje, rotortje en tja... die kabels zijn wel wat duurder, maar als je ze van de renault hebt, ( zelfde motor) ben je al de helft minder kwijt. Estate services kan je een complete set leveren voor nette prijs.

bougies, even tjekken, maar 5 keer een paar eurotjes.... gewoon doen. Je rijdt geen auto, je rijdt volvo  ;D

Jeroentjuh

En originele Volvo bougies gebruiken!

Misha

Citaat van: cas op 13-12-2011 16:19:15
niet besparen daarop,

je kan het even nakijken, Op de kabels staat een productie datum, op je rotorkap ook. Het zijn de kosten niet,  kapje, rotortje en tja... die kabels zijn wel wat duurder, maar als je ze van de renault hebt, ( zelfde motor) ben je al de helft minder kwijt. Estate services kan je een complete set leveren voor nette prijs.

bougies, even tjekken, maar 5 keer een paar eurotjes.... gewoon doen. Je rijdt geen auto, je rijdt volvo  ;D
Ik zou het niet doen want:

-de kans dat ze blijven werken is even groot als de kans dat ze stuk gaan
:D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: nbohemen op 13-12-2011 16:10:08
Zojuist trok ik bij het stoplicht op en gaf daarna vol gas (met warme motor)
De motor schokte toen een paar keer. Daarna weer een paar keer vol gas gegeven en het is niet meer voor gekomen.
Waar kan dit aan liggen en is het reden tot zorgen?
Het is een 850 2.5T

Hat kan de ontsteking zijn, maar omdat het slecht reproduceerbaar lijkt klinkt het meer naar een motormanagement dat ingrijpt op een overboost conditie.
Ben je er zeker van dat er geen vacuum lekken of lekken in het intercooler circuit zijn ?

rovelra

Citaat van: Misha op 13-12-2011 17:59:23
Citaat van: cas op 13-12-2011 16:19:15
niet besparen daarop,

je kan het even nakijken, Op de kabels staat een productie datum, op je rotorkap ook. Het zijn de kosten niet,  kapje, rotortje en tja... die kabels zijn wel wat duurder, maar als je ze van de renault hebt, ( zelfde motor) ben je al de helft minder kwijt. Estate services kan je een complete set leveren voor nette prijs.

bougies, even tjekken, maar 5 keer een paar eurotjes.... gewoon doen. Je rijdt geen auto, je rijdt volvo  ;D
Ik zou het niet doen want:

-de kans dat ze blijven werken is even groot als de kans dat ze stuk gaan :D

Hihihihihihihihihi

Goeie.......... :eusa_whistle:

cas

Dan gewoon lekker 2e hands bougies halen op een sloop, van een auto die nog geen 60.000 km heeft gereden  ;D 

maar serieus, dit is normaal onderhoud. Als dit nog oud spul is, gewoon vervangen, en verder kijken. Even uitlezen al gedaan? welk bouwjaar heb je? tm 95 heb je obd 1 daarna 1,5 en 2. dat is wat moeilijker.

wellicht een kennis met zelfde auto, en dan onderdelen even uitwisselen zoals een LMM ?

EDIT: 96er zie ik. nouja, dan nog. een keertje uit laten lezen kan geen kwaad .