Michaell en zijn roffel stellen zich voor

Gestart door Michaell, 09-11-2011 16:07:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michaell

Hallo mederoffelaars,

Ik ben Michaell en heb mij sinds kort geregistreerd op het forum!
Ik keek stiekem al een poosje mee, maar nu ik zelf ook een Roffel heb, wil ik graag mee kunnen praten.

Ik ben sinds bijna een jaar de trotse eigenaar van een echte Volvo 850 10V AUT station op LPG met een Prins G2 installatie erin uit 1996.
De LPG tank is door de vorige eigenaar ontdaan van de 80% vul limit. Ik kan mijn 60L LPG tank dus ook met 60L vullen.
Geen idee of dan gevaarlijk is, maar het levert wel een mooie actieradius op.   :eusa_dance:

De auto is net ingereden volgens de kenners, want hij heeft rond de 500.000Km op de teller en rijd nog als een zonnetje.

Maar toen ik hem kocht had hij wel zo'n zijn gebruikers sporen, ik ben zelf helemaal niet zo'n auto sleutelaar (Ik ben een systeem beheerder), maar met een Hynes boek en een dopsleutel ben ik een heel end gekomen!  :)
De volgende onderdelen zitten er nieuw in (Ik heb niet alles zelf gedaan):


  • Nieuwe radiator
  • Nieuwe riemen (Tandriemen V-Snaar)
  • Nieuwe waterpomp
  • Nieuwe Airco compressor en leidingen
  • Nieuwe Airco vochtfilter.
  • Nieuwe Airco verdamper
  • Nieuwe Airco druk censoren
  • Nieuwe accu
  • Nieuwe beugel voor het luchtfilter, die zat los onder de motorkap.
  • Nieuwe koplampen
  • Linker knipperlicht unit is vervangen
  • 4x nieuwe banden


Helaas heb ik ook een beetje pech gehad.

2 maanden geleden heb ik een ongeluk gehad, met iemand die een rood stoplicht negeerde.....
Ik heb de auto toen zelf helemaal gerepareerd. De hele linker hoek was weg van de auto.



Even later bracht ik hem naar de garage, voor een lekke Airco verdamper en toen ik hem terug had vloog de auto letterlijk in brand!
De brandweer alles erbij, maar ze hebben de auto gelukkig weten te sparen, door hem niet met dat witte bluspoeder te vullen.
De oorzaak was een stuk isolatiemateriaal wat onder de auto zit en dient ter voorkoming dat de hitte van de uitlaat de kabiene inkomt.
Dit was los geraakt en lag op de uitlaat en vatte hierdoor vlam.
Ook dit heeft de auto overleeft!



Dus 1 ding is duidelijk. Een Volvo is onverwoestbaar! Brand en een aanrijding heeft hij weten te overleven.

En nu een setje blije foto's:




daytonawim

Pfffff, over mazel gesproken......

Welkom op het forum, veel plezier met je roffel.



UserID6342

Veel plezier hier en met je roffel !

Jack v

Welkom Micheal je hebt wel geluk met je roffel. Veel plezier ermee. ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Michaell

#4
Bedankt allemaal!  :)

Nu alle ellende achter de rug is kan ik weer lekker genieten van mijn nieuwe roffel.
Hij rijd echt heerlijk. Lekker rustig en relaxt cruisen over de weg met mijn rechter arm op de middenconsole en een milkshake in de bekerhouder.
Dat is echt genieten!  :)

Het is overigens de 2.5L (was ik nog vergeten te vermelden).

Ik hoop ook anderen te kunnen helpen met de ervaringen die ik tot nu toe heb opgedaan.
Ik ben geen expert, maar heb al wel wat meegemaakt.  ;D


blauweroffel

Welkom,


Schade zelf gerepareerd, netjes. Ook de kokerbalk geinspecteerd?
En als k zo lees wat je allemaal gedaan hebt moet het vervangen van je achterlichte voor wat heldere exemplaren niet moeilijk meer zijn..... ;)
tip: lampunits van na 96 (worden niet dof) of meteen classic lampen monteren.

Staat weer een stuk beter.

groet

BR

Michaell

Bedankt BR!

De kokerbalk had ik inderdaad met zo met het oog even geïnspecteerd. Deze leek mij nog in orde (Dat is denkik de grote stalen vierkante holle chassisbalk onder de auto t.h.v. de bumper?).
Deze was niet krom of beschadigd.

Het enige wat wel krom was, was (geen idee hoe het heet) het stuk staal waar het zijscherm aan de bovenkant op vast geschroefd zit,
Deze heb ik met een kleine hydrologische krik weer recht weten te drukken. Deze stond na het ongeval iets naar binnen toe, wat ervoor zorgde dat de motorkap het zijscherm raakte bij het dichtdoen. Tevens moest je het zijscherm ook forceren, en dat is ook nooit goed.

Inderdaad de achterlichten staan nog op mijn verlanglijstje van sinterklaas.  :)
Maar ik moet eerst ff financieel bijkomen van alle gebeurtenissen.
Bedankt voor de tip! Ik heb idd een compleet setje gezien voor €150,- van een V70 classic

francois


crazychrisje

Welkom op het forum!
Zo je hebt ook al van alles meegemaakt! Wel super dat je er in bleef geloven en de volvo elke keer repareerde!
Das nog eens een echte km stand! Complimenten voor je rofffel!


wietseschuiling


Veel plezier van je roffel Michael,vindt het knap
dat je na die ellende de auto heb opgeknapt.
De meesten hadden hem de oudijzerbult opgeschoven. :eusa_clap:

Gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Michaell

Bedankt allemaal!

Er was idd een klein moment dat ik eraan dacht om een andere roffel te kopen.

Maar ik hou van uitdagingen en heb toch besloten de auto zelf te repareren en achteraf ben ik erg blij dat ik dat gedaan heb.  8)
Zo leer ik een beetje sleutelen en wat over autotechniek.
Vroeger was ik een elektro technicus sterkstroom installaties (TSI), maar ik heb me om laten scholen tot systeembeheerder. Ik mis zo nu en dan dat sleutelen wel.

Vroeger bracht ik een auto direct naar de garage als een lampje kapot was, maar nu niet meer, ik wil het nu eerst zelf proberen.
Dit is tevens een goede leer en sleutelauto moet ik zeggen. Je komt er eenvoudig bij en heb niet zo snel speciaal zeldzaam gereedschap nodig wat alleen de garage heeft.
En zeker met zo'n geweldig forum, een hynes boek wat ik gekocht heb en een dopsleutel 10 gaat dat wel lukken.   :eusa_clap:

RVolvoC70t5