niet meer willen starten.

Gestart door batost, 27-06-2004 13:15:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

batost

Ik heb een probleem waar al meer mensen een topic over hebben geplaatst maar waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.
Mijn 850 glt '92 wil niet meer starten, soms slaat hij wel aan en loopt dan voor nog geen minuut. hij loopt dan niet onregelmatig.
heb het brandstof filter vervangen, de benzine druk is goed, Electrisch alles nagelopen tot aan de bougies, en die vonken maar lopen ho maar.
Wie weet wat het kan zijn??????

b.v.d. Batost.

Jeroentjuh


Reitse

#2
Nokkenaspositiesensor?

Vertel even je foutcodes ;)

batost

hoi,
we hebben deze auto nog niet zo heel erg lang en ik weet eerlijk gezegd niet wat je bedoeld met fout codes (of hoe je die moet uitlezen).
??? ;)groetjes , batost

Reitse

Ik zou wat kunnen roepen over zoekfunctie maar goed ;)

Motorkap open
Aan je linkerhand zie je bij de vuldop van het ruitensproeiervloeistofreservoir twee zwarte rechthoekjes.
Til van het linkse rechthoekje het dekseltje op. Als het goed is zie je daar een plugje hangen met kabeltje.
Steek dat plugje in connector A2
Schakel de startonderbreker uit en zet de auto op contact (niet starten)
Als het goed is zie je een lampje zitten en een drukknopje.
Druk het drukknopje 1 seconde in.
Tel het aantal flitsjes van het lampje.
Schrijf dit op.
De code bestaat uit drie cijfers, tussen ieder cijfer zit ongeveer een seconde pauze
Als je drie cijfers hebt, nog een keer op het knopje drukken voor eventuele volgende code. Als je 1-1-1 scoort kan je door naar de volgende connector.

Snappez-vous? ;)

batost

oke dan bedankt ik ga het proberen.
;)

batost

de fout codes zijn: a2: 1-1-1
                             a3: 1-1-1
                             a6: 3-1-4
                             a7: 1-2-2

ed

A6 3-1-4 = cam positioning sensor faulty
A7 1-2-2 = Temperature signal interval too long

De oorzaak lijkt me de eerste. Het beste kun je de sensor vervangen. De tweede had ik ook regelmatig met mijn 850, maar hij reed er niet minder om.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Citaat van: ed op 28-06-2004 13:17:12
A6 3-1-4 = cam positioning sensor faulty
A7 1-2-2 = Temperature signal interval too long

De oorzaak lijkt me de eerste. Het beste kun je de sensor vervangen. De tweede had ik ook regelmatig met mijn 850, maar hij reed er niet minder om.

Had ik ook allebei toen mijn nokkenaspositiesensor de geest gaf.
Z.s.m. vervangen om stranding te voorkomen. Kost wel veel.... :-\

batost

Bedank voor de hulp.
Na het monteren van een andere sensor sloeg hij weer meteen aan, de andere fout code is ook verdwenen.
Tijd on de km stand weer verder op te voeren op te voeren.
                                  ;)

Reitse

Heel mooi!
Misschien dat alle nokkenassensoren na 12 jaar de geest geven. Dealers: vult uw voorraad aan! ;)

ed

Kijk dat horen we graag. Dit zijn leuke storingen. Auto doet helemaal niets meer, onderdeel vervangen en hij doet het weer perfect.
Ook prettig dat even laat weten dat hij het weer doet ;)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!