huidige airco vervangen door ecc in 850

Gestart door timj, 21-01-2012 00:42:28

Vorige topic - Volgende topic

timj

Hallo Allemaal,

Ben sinds kort weer trotste eigenaar van een zwarte 850  Estate uit 1996,heerlijk na een paar jaar gedieselt te hebben in een Berlingo...hahaha :D

Maar goed deze 850 heeft alleen een airco knop en geen ECC,dus mijn vraag is kan ik dit vervangen door ECC in te bouwen aangezien er al airco in zit.?

Het is volgens mij niet zo eenvoudig door alleen de aanjager te vervangen volgens mij moet je de bedrading aanleggen en misschien een extra pomp.?

wie o wie kan mij inlichten.?

roffelgroeten
tim  8)

Theostek

@timj, dit is niet zo 1,2,3 te realiseren ! het is wel mogelijk.

Je moet al gaan denken bij dergelijke ombouw aan, sensoren die de temperatuur gaan regelen aan voeten einde e.d., climate controle unit, bekabeling, aansturing, compressor, expansieventiel (orifice), stelmotoren/kleppen die aangewezen zijn op de werking van de ecc

Hou het gewoon bij de handmatige airco, is de simpelste uitvoering en ook gelijk de goedkoopste uitvoering om  diagnose aan uit te voeren.

ECC, is gewoon een electronic climate control, wat wil zeggen dat deze de climaat regeling voor zijn rekening neemt waar die op ingesteld is.
Maar als jij gevoels matig het koelen niet genoeg vindt, zal toch de instelling veranderd moeten worden.

De ECC heeft niets te maken met automatisch aan/af sluiten van de AC installatie.
Dat zul je bij beide systemen zelf moeten doen, door een handeling te verrichten.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

timj

ok merci...

Maar aangezien mijn huidie airco defect is dacht ik eraan meteen ECC  erop te bouwen ik kan voor 50,- euro de complete unit krijgen dus dacht ik dat het de moeite waard is om over te bouwen..???

grt
tim

thuur

Een kachelhuis met bedieningspaneel voor 50 euro? Dat is een goeie prijs.

Gr :D

timj

:eusa_think: 

ok dus als ik het goed begrijp gaat het om: sensoren,kachelhuis en bedieningspaneel ...?

toevallig geen handleiding liggen..? :eusa_whistle:

merci

grt

tim

daytonawim

Gewoon de hele handel uit een een donorauto op de sloop halen.

Dan weet je wat en hoe je het gesloopt heb, en hoe je het in je eigen wagen moet gaan monteren.

konniekip

ik heb altijd geleerd dat de kosten/werk niet opwegen. Je kan er tegenwoordig bijna een nieuwe 850 voor kopen. Niet doen dus.