slot bestuurders zijde doet het niet

Gestart door elmo2, 13-06-2013 15:54:14

Vorige topic - Volgende topic

elmo2

l.s.

Ik wil graag het slot van de bestuurders kant even los maken, echter ik krijg hem er niet uit. V70 uit 98

Probleem dat ik heb is dat de sleutel erin gaat, alleen dan houdt het op, draaien lukt niet.
Heb de zoek functie al gebruikt maar kan niks vinden dat helpt .

deze 2 schroeven los, alleen dan komt hij er op zo'n 2 cm niet uit.

Silvervin

Hallo Elmo,

Haal het deurpaneel  los en verwijder het plastic paneel wat ongeveer bij de elleboog zit.
Nu kun je bij het slot komen. Deze los draaien (schroeven kopsekant portier).

Ik meen me te herinneren dat het handvat en het slot inelkaar haken. Door het slot iets te kantelen, kan vervolgens het handvat verwijderd worden.

Ik heb zelf (2,5 jaar geleden) een keer gehad dat de sleutel niet om te draaien was, doordat de platte stift van het handvat niet goed in het gat zat van het slot. Om die platte pen te kunnen "sturen" is het handig om die rubber dop (duidelijk te zien op de foto) te verwijderen en met een schroevendraaier de pin te geleiden.

Succes

Driven2Shine

Wat ik heb gedaan is het deurpaneel laten zitten.
Haal de 2 torxen los en trek het handvat iets naar buiten.
Vervolgens prik je een schroevedraaier door 1 van de 2 gaten zodat je de pal waar het handvat achter haakt iets naar binnen duwt en nar het handvat iets te draaien krijg he te het nu los.

Monteren werkt net zo maar dan andersom en zorg voor een touwtje of iets zodat de pin waar het handvat achter haakt naar voren kunt halen.