rammelend geluid rechts voor

Gestart door Blackfox, 31-10-2011 23:17:53

Vorige topic - Volgende topic

Blackfox

Rechts voor al geruime tijd gerammel en gebonk.. als ik over klinkers rijd of drempels.
Gisteren motorkap open en even de rechterkant vd auto ingeveerd met de hand.
Wat zie ik tot mijn verbazing.. speling bij de ''moer'' waar het veerpootlager is gemonteerd.
Ik pak het rubber beet en kan gewoon de boel ronddraaien met moer en al.
Iets gebroken volgens mij. Wat wel vreemd is ik merk niks met bochten of normaal rechtuit rijden.

Wat is hier aan de hand?

volvobug

Bovenste zeskant moer helemaal loshalen. rubber schijf eraf, daaronder zit een moer met "vier vleugels", die goed vastzetten en de rubber schijf en zeskant moer weer monteren. Draaien van de zuigerstang kun je tijdens het vastzetten tegengaan met steeksleutel 9 mm als ik me goed herinner, boven aan de stang.

En dan maar eens kijken of de rammel weg is  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Blackfox

Bedankt voor de info, ga ik proberen ;)

Rvd

Toevallig heb ik dit probleem ook.
Is het bij jou nog gelukt?
Ga het vanavond ook gelijk eens even bekijken

Blackfox

Citaat van: volvobug op 31-10-2011 23:51:16
Bovenste zeskant moer helemaal loshalen. rubber schijf eraf, daaronder zit een moer met "vier vleugels", die goed vastzetten en de rubber schijf en zeskant moer weer monteren. Draaien van de zuigerstang kun je tijdens het vastzetten tegengaan met steeksleutel 9 mm als ik me goed herinner, boven aan de stang.

En dan maar eens kijken of de rammel weg is  ;)

Heb ik geprobeerd maar de ''vleugelmoer'' zit al helemaal aangedraaid.
Kan het hele zaakje heen en weer bewegen dus misschien veerpootlager kapot?
Sorry ben ook maar een leek op dit gebied.

volvobug

Als je aan de bovenste moer het zaakkie heen en weer kunt bewegen is of het veerpootlager ral of de veerpootschotel. Dit is een rubber boven op de veer, onder het veerpootlager dat deels in het lager zit. En daarin weer een metalen bus, waar de demper doorsteekt. Die bus wil nog wel eens 'op leeftijd' los komen van de rest van het rubber.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.