Gebonk/gerammel rechtsvoor

Gestart door Kali-Integrali, 24-11-2011 23:22:48

Vorige topic - Volgende topic

Kali-Integrali

Vrienden,

al enige tijd heb ik last van een bonk/rammel geluid bij de voorwielen.

- Eerst rechtsvoor, vooral bij bochten op een klinkerweg
- Later begon het geluid ook linksvoor.
- Op de brug, met kundige mensen gezocht, niets gevonden.
- Geen speling ergens op, overal met een bandenlichter langsgeweest om speling te checken..
- Draagarmen ook geen speling + geen afwijkend rijgedrag
- Wiellagers ook niet.
- Stuurhuiskogels vervangen, geen resultaat
- Schokbrekers voor beide vervangen en rechter endlink (stabistangetje)
- Nu was het links ineens weg, maar rechts nog steeds aanwezig
- Weer uitgebreid op de brug met een monteur die zei dat hij het wel zou vinden... niets
- Alleen de motorsteun achter het blok leek wat slecht, maar niet bijzonder.
- Nu weet ik het niet meer.

Ik merk dat wanneer ik nu over verkeersheuvels rij, je ook een bonk hoor, was eerder alleen bij bijv. klinkerwegen. Tevens wanneer ik wild heen en weer stuur, knakt/bonkt het ook.

Tot nu toe, ondanks het geluid gewoon laatste 2 jaren APK erop gekregen..

Nu las ik een tijdje geleden dat er ook nog rubbers aan de andere stabilisator stang zitten, plaatje had ik destijds opgeslagen, maar kan het topic nu niet meer vinden. Meende dat dit ook de voorzijde betrof.
Zit deze stang ook onder mijn V70 '97? Zo ja, kunnen het de omcirkelde rubbers zijn (midden-rechts)?
Moet ik misschien de andere endlink ook vervangen terwijl hij niet slecht lijkt te zijn?

Ik weet het echt niet meer  :-\ , wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Gr-Martijn

antraciet

Heb je strips onderaan je veren (nr 20)?

Ludo

Heb je de motorsteun aan distributiekant ook al eens gecontroleerd?.

Kali-Integrali

@ Antraciet: Wat voor een strips? Ik weet alleen dat de schokbrekers vervangen zijn. Als daar strips zitten, dan zouden die dus los kunnen zitten? Het bonken voelt overigens wel wat massiever/zwaarder. Maar ik zal er eens onder duiken.

@ Ludo: die zit aan de onderzijde? De bovenste heb ik vervangen. Achterzijde leek wat soepel, maar volgens mij niet slecht genoeg om bij die kleine oneffenhede dat gebonk te creeƫren.

Ludo

Ja, even het wiel afnemen en het modderscherm wegplooien.
Meestal kan je dan zo al zien of het rubber gescheurd/doorgezakt is, waardoor de motor (bijna) op het subframe ligt.

antraciet

Citaat van: Kali-Integrali op 24-11-2011 23:35:30
@ Antraciet: Wat voor een strips? Ik weet alleen dat de schokbrekers vervangen zijn. Als daar strips zitten, dan zouden die dus los kunnen zitten? Het bonken voelt overigens wel wat massiever/zwaarder. Maar ik zal er eens onder duiken.

Zijn dunne plastic strips onderaan de veer

MVeldhuis

Ik denk dat je de veerpootrubber / lager naar zijn grootje hebt (nr 7).

Kali-Integrali

Kijk, aan deze tips heb ik wat.
Ik ga ze gewoon allemaal checken!

Mochten er nog meer suggesties zijn, let me know~!

Thanks!