zekering brandt steeds door

Gestart door grobbekuiken, 25-11-2011 22:20:49

Vorige topic - Volgende topic

grobbekuiken

hoi ik heb nu al 4 x de zekering van me sigaretten aansteker moeten vernieuwen
wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ik vind het vooral lastig omdat ik dan niet me navigatiesysteem meer kan opladen

grtz

-D©©©L-

sven0503

wat mij ooit verteld is ... maarja dat kan ook een fabeltje zijn natuurlijk.

auto starten, en dan pas de oplader van navi in de sigaretten aansteker steken ... dit i.v.m. (over)belastingen..

maar zoals ik al zei ... dat zei de Automat in Deventer tegen me, of het waar is ...  :eusa_think:

Spijkerhard

Daar is een zekering voor ....   ;D

Bij mij kwam het door sluiting in de stekker van de omvormer....
Sluit eens iet anders aan, dan weet je of je vóór of achter de aansteker moet zoeken...
V70 D5 '02
ex: 854, V40, 440, 66
(528i + M3Qp)

grobbekuiken

goed daar kan ik nog mee inkomen maar ik gebruik me navigatie miss 1 x per week en voor de rest gebeurt er niks mee

sven0503

dus je gebruikt de sigaretten aansteker verder ook niet voor het opladen van telefoon o.i.d. ?

thuur

Citaat van: sven0503 op 25-11-2011 22:22:36

auto starten, en dan pas de oplader van navi in de sigaretten aansteker steken ... dit i.v.m. (over)belastingen..

maar zoals ik al zei ... dat zei de Automat in Deventer tegen me, of het waar is ...  :eusa_think:

Niet waar. U = I x R. Simpel voorbeeld: als de motor niet loopt heb je 12 Volt. Zeg de weerstand is 12 Ohm, dan is de gevraagde stroom 1 Ampere. Als de motor loopt heb je 14 Volt. De weerstand verandert niet (12 Ohm), dus is de stroom 1,17 Ampere :D

@TS: Zit er nog meer op die aansteker aangesloten? En zit er het juiste type zekering in?

Gr 8)

sven0503

Citaat van: thuur op 25-11-2011 22:26:19
Citaat van: sven0503 op 25-11-2011 22:22:36

maar zoals ik al zei ... dat zei de Automat in Deventer tegen me, of het waar is ...  :eusa_think:

Niet waar. U = I x R. Simpel voorbeeld: als de motor niet loopt heb je 12 Volt. Zeg de weerstand is 12 Ohm, dan is de gevraagde stroom 1 Ampere. Als de motor loopt heb je 14 Volt. De weerstand verandert niet (12 Ohm), dus is de stroom 1,17 Ampere :D

Gr 8)

Merci :)

grobbekuiken

ja er zit het juiste type zekering in uit me hoofd en hou me er niet op vast dacht ik een rode 14 amp
en nee er gebeurt verder echt niks mee er wordt niet gerookt in de auto oid het is alleen als ik "miss een x me navigatie wil gebruiken doet hij het niet"

snix

Soms zit er troep zoals het aluminium wikkeltje van een rolletje pepermunt in. Dat geleid dus dan gaat het fout. Anders de boel er eens uithalen en kijken of de bedrading daaronder geen sluiting maakt. Dat was bij mij het geval.

henry classic v70

Wil ook nog wel eens gebeuren dat wanneer je de stekker van een apparaat in de houder drukt dat er draadjes tegen elkaar aankomen onder de houder en daardoor sluiting gaan maken.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4