15,7 of 15,8

Gestart door 240estate, 29-11-2011 17:46:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

240estate

Iemand enig idee of er verschil zit in de D5252t motor met MSA 15.7 of 15.8
dus type tot ongeveer 99 en daarna.

Ik bedoel dus de motor zelf en niet de ecu en zo

RRRRR_Ramon

Ik dacht het "draaiende gedeelte" gelijk was. De verschillen zitten hem in de EGR aansturing en inderdaad ECU etc.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Robinjo

klopt draaiend gedeelte is gelijk, 15.8 heeft een "gecontroleerde EGR sturing" en een luchtmassameter ipv luchthoeveelheidsmeter........


240estate

Turbo, brandstofpomp verstuivers e.d. ook gelijk?  Als ik een motor vervang uit een MSA 15.8 kan ik dus ook een uit een 15.7 gebruiken

wietseschuiling


Weet niet 100% zeker maar 15,7 naar 15,8 wel maar terug niet.
Geld dacht ik ook voor de Cruise control.
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

UserID6342

Citaat van: 240estate op 29-11-2011 20:19:10
Turbo, brandstofpomp verstuivers e.d. ook gelijk?  Als ik een motor vervang uit een MSA 15.8 kan ik dus ook een uit een 15.7 gebruiken

Ja