Belgisch alarm ???

Gestart door quaint, 30-11-2005 23:09:37

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Citaat van: Ludo op 14-09-2010 22:51:33
Citaat van: mevita op 14-09-2010 22:47:11
@ Dirk mij gaat het niet zozeer om alarm te hebben maar om op afstand m,n deuren te ver en ontgrendelen dat relais zit erbij mij al in hoef ik dan nu alleen maar een afstanbediening te halen en werkt het dan,

gr mevita

Bij een afstandsbediening hoort ook nog een ontvanger.

Zoals deze voor de x70 bv

http://img355.imageshack.us/img355/3723/absetud9.jpg

Deze set is alleen zender + ontvanger, maw alleen centrale vergrendeling, zonder alarm. Hier kan eventueel nog een passend relais bij (een bepaalde variant van relais 210/211) om er ook de alarmfunctie bij te krijgen. De complete set is het basisalarm, niet 1 van de volvo guard systemen.

belgiantsm

Hoi,
Mijn S70 had in het begin enkel startonderbreker, maar heb onlangs spullen gekregen van iemand (bewegingssensoren, kantelsensoren...), claxson heb ik zelf gekocht, alsook de motorkapvergrendeling (Bij Arjan hier op het forum :), waar je uistekende zaken met kan doen). Dus na installeren van alle dingen, dacht ik zo dat het alarm nog geprogrammeerd moest worden, ik had sowiso al afstandbedieningen, ik liet mijn raam openstaan, en er reed auto naast, waardoor alarm door luhtverplaatsing begon af te gaan (toen nog zonder claxson), heb dit verder getest, en bleek dat de software voor het alarm reeds was opgeladen. 
Alleen werkt het alarm via het niet Belgische systeem, gaat pas aan na 2minuten als de auto vast is, en niet na 30sec zoals in de boek staat.  Dus als je alarm niet werkt na installeren van de nodige apertuur, kan het dus zijn dat je nog software dient te laten opladen bij je Volvodealer, en dat kost wel rond 100 tot 200euro dacht ik, heb de offerte nog liggen van mijn dealer.  Indien je geen afstandbedieningen hebt, zit je wel beetje met probleem, want die is belangrijk voor activering en desactivering, openen en sluiten + activeren/deactiveren is voor bepaalde landen. 

Want het rare is wel bij mij dat het alarm niet op Belgisch systeem staat, en toch is die wagen Belgiƫ niet uitgeweest, terwijl mn V70 die ik in NL heb gekocht wel op Belgisch systeem staat :-)

Afstandbedieningen dien je wel oo te laten programmeren bij je dealer

mvg,

Stijn

thuur

Citaat van: Alaindjie op 02-07-2010 17:23:22
Wilde woensdag met mijn Engelse 855 een extra afstandsbediening bestellen voor het fabrieksalarm, blijkt dat dit niet kan omdat de UK met een andere frequentie werkt dan NL.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

En hoe zit het met de Duitse frequenties?

Gr :eusa_think:

UserID6342

Klopt inderdaad.  Je hebt alleen iets aan de handzender van een Engelse auto als je ook het bijbehorende relais erbij hebt.  Je kunt deze handzenders, voor zo ver ik weet, in Nederland niet bestellen.  Moet je bij een Engelse dealer doen.  Andere optie is om een Nederlands relais erin te zetten met bijbehorende handzenders.  Ik denk dat Snix (Marnix) en Arjen850 (Arjen) en Haasje (Erwin) je hier beter mee kunnen helpen als ik overigens.

Duits en Nederlands gebruiken dezelfde frequentie.

Let wel, bovenstaand bedoel ik voor de Guard II

haasje

Telt volgens mij voor alle alarm en cv systemen. Volgens mij staan er in vadis/vida landcodes bij. Ik heb hier nog wel een set engelse basis alarm zenders liggen.