witte slangetjes

Gestart door Molmans, 25-11-2011 21:59:06

Vorige topic - Volgende topic

Molmans

Hallo mede forumgebruikers,

De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het omlepelen van blok en bak.
Inmiddels heb ik alles weer terug in het voorruim en zojuist maar eens de sleutel omgedraaid.
Gelukkig, de motor sloeg aan maar draait ontzettend onregelmatig. Een ritme van hoge toeren, lage toeren.  Nu verdenk ik zelf de `witte slangetjes` ervan niet goed te hebben aangesloten.
Kan iemand mij op weg helpen?

De slangen heb ik als volgt aangesloten.
* van injectoren naar kerstboom
* van de achterkant luchtfilter (bovenste buisje) naar kerstboom
* van t-stuk naar kerstboom
* van wit cilindertje op voorkant luchtfilter naar t-stuk
* van onder de accu bevestigingsplaat vandaan naar t-stuk

Ik hoop dat ik hier ergens een fout in heb gemaakt zodat dit mijn stationair problemen  oplost.

Groet Chris
DOP T5 2.0 LPI

mitsupiet

Ik zeg: pur en kit gebruiken. ;D

Te hard geschrobt.......

Jack v

Er moeto ok nog een slangetje van de kerstboom naar de vlamdoverpotje van de carterontonluchting je hebt als het goed is nog 1 poortje open van de vacuumtoren. De rest moet afgedopt zijn.

En van dat witten blokje aan je luchtfilter moet dezelfde die er haaks opstaat aangesloten worden op de balg onder je inlaatspruitstuk die is voor de vvis.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Molmans

Citaat van: Jack v op 25-11-2011 22:25:19
Er moeto ok nog een slangetje van de kerstboom naar de vlamdoverpotje van de carterontonluchting je hebt als het goed is nog 1 poortje open van de vacuumtoren. De rest moet afgedopt zijn.

En van dat witten blokje aan je luchtfilter moet dezelfde die er haaks opstaat aangesloten worden op de balg onder je inlaatspruitstuk die is voor de vvis.

Ik kan me niet herrineren dat ik een balg onder mijn spruitstuk heb zitten?
DOP T5 2.0 LPI

Jack v

Heb je dat 92-er blok er nu in? Dan heb je vvis en dus een balgje onder het spruitstuk.

snix

Van onder je accu bevestigingsplaats???? Die is volgens mij van de cruise control en dat is een apart gesloten vacuum systeem. Foto's helpen heel erg bij dit probleem. Ten eerste had je daar de oude situatie mee vast kunnen leggen en nu kun je ons de huidige situatie kunnen laten zien.

Molmans

Citaat van: snix op 25-11-2011 23:52:44
Van onder je accu bevestigingsplaats???? Die is volgens mij van de cruise control en dat is een apart gesloten vacuum systeem. Foto's helpen heel erg bij dit probleem. Ten eerste had je daar de oude situatie mee vast kunnen leggen en nu kun je ons de huidige situatie kunnen laten zien.

* van de achterkant luchtfilter (bovenste buisje) naar kerstboom

* van injectoren naar kerstboom

* van t-stuk naar kerstboom
* van wit cilindertje op voorkant luchtfilter naar t-stuk
* van onder de accu bevestigingsplaat vandaan naar t-stuk
DOP T5 2.0 LPI

Jack v

Citaat van: snix op 25-11-2011 23:52:44

Hij bedoelt vanaff de vacuumpot neem ik aan;

Vandaar af loopt het slangetje naar het T-stuk van het T-stuk naar de solenoid en naar de vacuumboom. De haakseaansluiting van de solenoid loopt weer naar de balg van de vvis verstelling onder het spruitstuk.

Hans Duiven

Heb je de twee vacuüm slangen onder het gasklephuis wel weer terug geplaatst?

Molmans

Citaat van: Hans Duiven op 26-11-2011 15:40:44
Heb je de twee vacuüm slangen onder het gasklephuis wel weer terug geplaatst?

Ahha die had ik ook even over het hoofd gezien
DOP T5 2.0 LPI

Molmans

Tja, inmiddels toch echt wel het idee dat ik alle vaccumleiding op zijn plek heb zitten.
Gisteren ook maar even de storingscodes proberen uit te lezen. Bij de obd2 stekker pinnetje 13 gaf hij 1-1-1 aan, dus geen storingen. Hij blijft alleen bij de optrekkende toeren net boven stationair inhouden om vervolgens weer een dot gas bij te geven en dit afwisselend. Zodra je boven een bepaald toeren uitkomt merk je hier niets meer van. De v-vis solenoid hoor je ook continu ingrijpen bij die op en neer springende toerental. Alle vacuumleidingen inclusief spruitstuk en kerstboom flink ingespoten met remmenreiniger, maar geen steigend toerental tot gevolg. Dus lekkage in het vacuumsysteem uitgesloten is mijn oordeel. Iemand anders nog ideen?
Ik ben het nu zo langzamerhand wel zat, om opgevouwen in het Corsa-tje van mevrouw dagelijks tussen Oost Groningen en Leeuwarden te moeten knarren.
DOP T5 2.0 LPI

Jack v

de vvis solenoid hoor je helemaal niet te horen. Die schakeld pas boven de 4200rpm.  Ik denk dat jou staionairregelaaar niet helemaal goed meer is of vast zit.

Anders kom hier eens langs met je roffel ik woon in Buitenpost.

razorx

Misschien heb je hier wat aan:

www.paerl.it/volvo/vacuum diagrams.pdf

Dat blokje bij het T-stukje is een éénrichtingsventiel overigens.

Molmans

Citaat van: razorx op 30-11-2011 19:24:05
Misschien heb je hier wat aan:

www.paerl.it/volvo/vacuum diagrams.pdf

Dat blokje bij het T-stukje is een éénrichtingsventiel overigens.

Is dit niet het schema van een diesel?
DOP T5 2.0 LPI

Jack v

nee hoor dit is het schema van een 20 v alleen niet alles staat erop.