Help Bokkende motor

Gestart door Molmans, 04-12-2011 17:03:45

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Ik dacht ook al, anders waren wij er ook al aan toe volgens mij :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

mevita

Citaat van: Molmans op 22-12-2011 21:22:07
Maar heeft iemand de kennis, hoe ik kan meten of de bougiekabels goed hun werk doen?
Bougiekabels zijn net 4 jaar oud en niet 14 zoals ik net beweerde :-[. En welke spanning moeten de injectoren afleveren om goed te kunnen werken. Lpg-boer heeft hier namelijk niet heel netjes werk bij afgeleverd. Een aantal draadjes van de injectoren heb ik al vervangen ivm blootliggend koper.
Je kan ze alle 5 eens doormeten met een ohm meter , zie je dat je bij 1 van de kabels een andere waarde uitleest is deze kabel waarschijnlijk niet goed meer.
@Thuur , zou het toch niet met de kvs sensor te maken omdat hij zegt hij slaat af zogauw de ventilator inslaat?
bobine nog in orde?

gr mevita

Molmans

Kvs sensor??
Die heeft toch geen invloed op het toerental van de auto?
Het enige wat hij doet is een signaal doorsturen zodra hij een bepaalde waarde meet?
Als die niet zou functioneren, zou de ventilator niet aanslaan toch?

Hele electrische zooitje (bobine verdeelkap kabels) ga ik vanmiddag/avond even omzetten.
Vanavond weer een update.
DOP T5 2.0 LPI

cas

Citaat van: Molmans op 23-12-2011 07:36:44
Kvs sensor??
Het enige wat hij doet is een signaal doorsturen zodra hij een bepaalde waarde meet?

Hele electrische zooitje (bobine verdeelkap kabels) ga ik vanmiddag/avond even omzetten.
Vanavond weer een update.

gooi die maar eens door de zoekmachine  ;D   die kan wel degelijk roet in het eten gooien! maar bokkende motor kan ik me eigenlijk niet herinneren....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Molmans

Nee, dat bokken is al verholpen.
Lag duidelijk aan de nokas-  krukassensoren.
Is dat eindelijk verholpen krijg je dit gesodemieter.  >:(
DOP T5 2.0 LPI

Molmans

YES :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Vanmiddag maar even vroeg vrij genomen.
Bougiekabels, verdeler etc vervangen
Ook kwam ik nog een lekkende injector tegen.
De injectorrail een kwartslagje strakker gezet.
Vervolgens was het al weer tijd om te eten.
Auto maar even stationair weggezet op de inrit en wachten tot dat de ventilator aan zou slaan.
Tijdens het eten hoorde ik hem aanslaan. Dus ik naar buiten om te kijken of hij was afgeslagen.
De motor roffelde lekker door, ook mét de draaiende ventilator.
Check probleem 1

Na het eten maar een paar kilometertjes gereden.
Geprobeerd om een paar keer te remmen, af te slaan en....
Hij bleef het doen ???
Check probleem 2
Was dit nou de slechte ontsteking of de lekkende injector?
De enige mannier om hier achter te komen is de boel weer terug te plaatsen.
Ik denk trouwens niet dat ik dat ga doen.

Het enige nadeel is dat ik het knipperde oranje pijltje houd.
Ondanks dat ik het afsteltooltje van Jack V had gebruikt.
Toch een defecte pnp-switch?
Iemand nog zin om mij hier mee te helpen?

Meer dan een maand heb ik niet meer in de roffel gereden. Ik kan me niet herinneren dat deze bolide zo hard optrok. Hij ging als de brandweer.
Dit zal ongetwijfeld ook wel komen doordat ik de afgelopen weken het heb moeten doen met een Corsa die aanlopende remmen heeft. :eusa_think:

Tot slot:
Bij deze wil ik iedereeen die heeft meegedacht aan het oplossen van mijn diverse problemen ontzettend bedanken.
Zonder jullie had ik het al lang opgegeven en had de roffel al lang op de sloop gestaan.
DOP T5 2.0 LPI

UserID6342

Mooi dat je het hebt op kunnen lossen en fijn dat tie weer rijd !

mevita

Citaat van: Dirk342 op 23-12-2011 22:22:56
Mooi dat je het hebt op kunnen lossen en fijn dat tie weer rijd !
mee eens

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Mooi hoe je hebt aangepakt.
Ik ben verrast door de snelheid van aanpak.

thuur

Citaat van: Molmans op 23-12-2011 07:36:44
Kvs sensor??

Jazeker wel. Als de motor warm is, maar de sensor geeft een te lage waarde af dan draait de motor onnodig in koudloop. Als de sensor dood is neemt de ECU aan dat de motor warm is en zal de fan altijd inschakelen. Ook draait hij op een veilig programma.

Maar mooi dat het is opgelost :D Ik verdenk nog steeds de ontsteking.

Gr 8)

PS: Met een multimeter de Ohmse waarde van een bougiekabel meten zegt totaal niets over de staat van de kabel.

Molmans

Citaat van: razorx op 23-12-2011 23:58:51
Mooi hoe je hebt aangepakt.
Ik ben verrast door de snelheid van aanpak.

Kan het nog cynischer ? ;)
DOP T5 2.0 LPI

mevita

Citaat van: thuur op 24-12-2011 03:11:15

Gr 8)

PS: Met een multimeter de Ohmse waarde van een bougiekabel meten zegt totaal niets over de staat van de kabel.
Dat zal wel zo zijn, maar ik heb eens zo,n pontiac gehad waarbij telkens het toerental schommelde en niemand die de oorzaak kon vinden.Toen zelf met de multimeter de kabels eens gemeten en 5 kabels gaven een waarde van 7 aan en de 6e kabel gaf maar 1 aan,deze vervangen en het schommelende toerental was opgelost, ik was in ieder geval blij dat ik t op die manier toch heb kunnen oplossen,

gr mevita

Molmans

Kan iemand mij nog adviseren?
De auto rijdt lekker zo, alleen van dat knipperde pijltje van de automaat wordt ik een beetje simpel van.
De automaat schakelt gewoon op vanaf de eerste tot de laatste stap, dus geen noodloop.

In de "N" wilt hij niet (altijd) starten.
Dus met het welbekende afstel tooltje met de pook in de N, de pnp-switch afgesteld op het pijltje.
Alleen zodra ik de moer vast wil draaien verschuift de pook weer en staat hij in de "D". Een  keer daarna denk ik hem ook goed te hebben afgesteld, maar toch die irritante oranje pijl.
Kan het trouwens kwaad om hier mee rond te rijden?
DOP T5 2.0 LPI

Jack v

resetten dan moet ie uit wezen. Starten bij een AT doe je toch in de P?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.