Cardan maakt ijscoman geluid

Gestart door de geneRaal, 09-12-2011 18:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de geneRaal

Hee allemaal.  Mijn v70 r. Awd bj 2000, maakt af en toe vreemde geluiden onder de auto.  Het lijkt wel of er een ijscoman onder zit die af en toe op zijn belletje slaat.  Nu heb ik dit even gecontrolleerd,en volgens mij is de cardan ( die van voor naar achter loopt) vanbinnen versleten of er zit wat los.  Komt dit vaak voor of is het zeldzaam?  ik hoor het met acheruit rijden met een bocht en soms met goed remmen . Het is echt een vreemd iets,en nog wat. Kan ik hier nog wel mee doorrijden of wordt het aanbevolen om gelijk de as te verwijderen?   groet van de ijscoman  ;D
Blackstone under construction

C.punTeR

Komt het geluid niet uit de uitlaat?bijvoorbeeld een los zittend binnenwerk van de katalisator??

LeonW

Wat is het verschil in profieldiepte tussen de voor en achterbanden?

Dit mag niet meer als 2 mm zijn....
Volvo S70 2.5T

de geneRaal

profiel diepte voor en achterbanden is een verschil van nihil,en nee het is niet de uitlaat


Blackstone under construction

-D©©©L-

Ik denk dat je het begin van het einde van het freewheel in de visco unit hoort.

de geneRaal

Citaat van: -D©©©L- op 09-12-2011 21:00:06
Ik denk dat je het begin van het einde van het freewheel in de visco unit hoort.

dus das een nieuwe as aanschaffen of ben ik verder van huis  ? ( ben niet zo thuis in awd ::)  )
Blackstone under construction

-D©©©L-

Citaat van: de geneRaal op 09-12-2011 21:16:14
Citaat van: -D©©©L- op 09-12-2011 21:00:06
Ik denk dat je het begin van het einde van het freewheel in de visco unit hoort.

dus das een nieuwe as aanschaffen of ben ik verder van huis  ? ( ben niet zo thuis in awd ::)  )

een nieuwe/andere visco.  Er bestaat een test procedure om dit te testen, zou even moeten zoeken

thuur

De bijnaam is niet voor niets de XC Glasbak :D


Gr ;)