bougies vervangen hoe??

Gestart door demis S70, 06-12-2011 07:37:39

Vorige topic - Volgende topic

beunmaat

Ik draai ze gewoon altijd zo vast totdat ik in mijn gedachten *klik* hoor...gaat altijd goed.

Martijn_B

Kwartslag voor afbreken dus.

Zonder gekkigheid, bougietjes zijn makkelijk zelf te doen, maar als je een helpende hand in de buurt hebt zou ik het voor de 1e keer lekker samen doen!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 06-12-2011 15:00:23
Momentsleutel, ik verwacht niet dat iemand die niet weet hoe je bougies moet vervangen er 1 heeft liggen.

Buiten dan vind ik 25nm (ook al is het zo voorgeschreven) te los. In menig auto trillen ze dan gewoon los.
(heb het al bij veel merken gezien, waar stagaires ed verplicht worden het met een momentsleutel te doen)

Ik zet ze altijd gewoon handvast en heb er nooit problemen mee gehad.

Zou niet moeten kunnen, dit door de ring die op de bougie zit.

stefanhuijser

Is 25 Nm ook 25 Nm bij een moment sleutel van 2 of 3 tientjes?

Ik denk dat een moment sleutel van Stahlwille niet voor niets het tien à vijftienvoudige kost..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

daytonawim

Citaat van: stefanhuijser op 06-12-2011 22:10:39
Is 25 Nm ook 25 Nm bij een moment sleutel van 2 of 3 tientjes?

Ik denk dat een moment sleutel van Stahlwille niet voor niets het tien à vijftienvoudige kost..

Gr. Stefan

Waarschijnlijk zal daar wel verschil in zitten, maar ook een peperdure sleutel zal je regelmatig moeten laten calibreren.

Maar beter een matige sleutel dan de boel kapot draaien zeg ik maar. ( ik gebruik ze al jaren zonder problemen)

peteRRR

Eerst met de hand aandraaien en dan gewoon een ratel er op en dan voel je zelf waneer je de ring plat draait.

Nog nooit een momentsleutel gebruikt,beter ietsje te los en naar 100 km weer een tikkie geven dan in 1 keer te vast.

Nooit te vast draaien.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stefanhuijser

Behalve als een bougie lostrilt en het hele schroefdraad aan gort helpt..
Zoals de fijne monteur aan de Honda VFR 400R van mijn vrouw had gedaan..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5