deurschakelaar een tweede leven gegeven

Gestart door John Langeveld, 10-12-2011 17:46:54

Vorige topic - Volgende topic

John Langeveld

Ik heb hele goede bruikbare informatie van het forum gehaald, nog bedankt hiervoor.
Nu vind ik dat ik mijn evaring moet delen op het forum.

Ik heb een 850 T-5R en zat te tobben met een het linker voeten lampje voor.
Dat ging regelmatig niet meer uit, lastig want dan sta je zo met een lege accu.
En los halen is en te gemakkelijke oplossing, want zo'mn lampje zit er toch niet voor niets.

Op het forum heb ik naar een oplossing gezocht. Je deur wat harder dichtgooien was even een oplossing.
Maar op een gegeven moment gooide ik zo hard dat het bijna een draaideur werd.

De schakelaar zit in het deurslot en daar kan je niet zomaar bij.
Na wat WD 40 in het slot gespoten te hebben, wat ook niet hielp, ben ik het slot eens nader gaan bekijken.
De klink kan je met de hand naar boven drukken, die draait om een as en geeft twee klikken.
Toen ik dat gedaan had merkte ik, dat je de schakelaar kon horen klikken als je de klink met je vinger naar buiten trok.
Hierdoor ging dus ook het voetenlampje uit. Ik heb een foto bijgesloten en daar staat een pijl op met de richting.
Letop, wel eerst weer aan de deurhandel trekken voor je de deur weer dicht doet.

Een logische gedachte was om de klink een handje te helpen wanneer die in het slotoog valt.
Ik heb een stukje kunstof bindbuis om het ronde gedeelte van het slotoog gedaan, zie foto's.
Hierdoor wordt dus de deurklink naar buiten gedrukt.
De schakelaar werkt weer fantastisch.
Waarschijnlijk een laatste redmiddel maar in een auto van 16 jaar oud hoeft het niet nogeens 16 jaar mee.

Sander heeft inmiddels de foto's voor me geplaatst!!!!!

John Langeveld
V70 2.4 V20 1999

Sbv

Op verzoek van John bij deze de foto's

Sbv

Misschien een ander slot erin ?

Afstellen van de haak in de B-stijl heeft neem ik aan weinig effect

John Langeveld

Het stukje kunststof wat ik om de haak aan de B-stijl heb gewikkeld, zorgt ervoor dat klink van het deurslot naar buiten wordt gedrukt.
Hierdoor werkt de microschakelaar weer.
Een nieuw deurslot is voorlopig bij mij niet nodig.
Ik weet niet of de oorzaak van een haperende binnenverlichting (voetenlampje) bij iedereen hetzelfde is.
Bij mij is het op deze manier opgelost en dat wilde ik op het forum delen.
John Langeveld
V70 2.4 V20 1999

Sbv

Zit het lampje niet met een micro switch in het slot ergens ?

-D©©©L-

kulk

Prima idee dit!
Ga ik ook eens proberen voordat ik heel het zooitje uit elkaar ga slopen