[Review] Yatour USB/SD Mp3 adapter voor wisselaar SC-XXX headunits

Gestart door coyote1980, 10-12-2011 14:24:48

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Het gaat bij mij om usb sticks.
Heb de mappen exact gekopieerd van de 1gb stick en toch werkt de 16gb stick er niet op.

NinaPaul

Het lezen ervan is via eenzelfde proces, let dus goed op of het apparaat daadwerkelijk wel 16gb aan kan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

kaajee

Hij kan voor zover ik begreep alleen met FAT(16) of FAT32 overweg. Een 16Gb stick word meestal standaard NIET FAT16/32 geformatteerd. Wellicht is die van jouw ook niet FAT(32).
Dat kan Windows ook niet standaard. Even op zoek naar een tooltje SwissKnife, die kan FAT32 op grotere sticks/cards formatteren.

MVeldhuis

hmmz, was me inderdaad opgevallen dat de kleine stick op fat32 stond en de grote op fat, zou het verschil hem dan in die 32 zitten?

Ries van de Zilverschuit

Heb dat kastje er nu ook inhangen en er vallen wat dingen op. Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben of dat er wat anders aan de hand is:

1) Bij het op contact zetten of aanzetten laat de Yatour eerst in het scherm track 5-99, 6-99 zien, om daarna naar de track te gaan waar-ie gebleven is, daar wacht-ie even en dan gaat-ie pas spelen.
2) Als ik de radio uitzet duurt het nu even voordat hij ook echt uitgaat.
3) Bij het uitzetten van het contact speelt de radio (eigenlijk de versterker in de radio en de Yatour nog even door.) Alleen het schermpje geeft nog licht, de rest van de verlichting van de SC-805 is dan alleen uit.

Dat gele draadje heb ik op de draad van de permanente spanning aangesloten, dus niet op de ACC+-draad.

Gebeurt dit bij jullie ook?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

superrobke

Hoi,

Ik heb ook zo'n ding besteld via ebay, maar heb nog steeds niks binnen, heb het besteld en het zou op 23 feb verstuurd zijn,
maar nog niks binnen  :'( , duurde het bij jullie ook zo lang (besteld bij autoteile dresden24)

mag ook via PB reageren hoor.

gr Rob.  8)

NinaPaul

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 02-03-2012 12:29:10
Heb dat kastje er nu ook inhangen en er vallen wat dingen op. Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben of dat er wat anders aan de hand is:

1) Bij het op contact zetten of aanzetten laat de Yatour eerst in het scherm track 5-99, 6-99 zien, om daarna naar de track te gaan waar-ie gebleven is, daar wacht-ie even en dan gaat-ie pas spelen.
2) Als ik de radio uitzet duurt het nu even voordat hij ook echt uitgaat.
3) Bij het uitzetten van het contact speelt de radio (eigenlijk de versterker in de radio en de Yatour nog even door.) Alleen het schermpje geeft nog licht, de rest van de verlichting van de SC-805 is dan alleen uit.

Dat gele draadje heb ik op de draad van de permanente spanning aangesloten, dus niet op de ACC+-draad.

Gebeurt dit bij jullie ook?

1. Ja dit klopt, hij zoekt eigenlijk of er cd's in het slot zitten en hoeveel nr's deze bevatten.

2. Ja dit klopt, hij gebruikt deze tijd om informatie op te slaan. (net zoals bijvoorbeeld een parrot, ed)

3. Kan ik geen antwoord op geven
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: superrobke op 04-03-2012 20:09:23
Hoi,

Ik heb ook zo'n ding besteld via ebay, maar heb nog steeds niks binnen, heb het besteld en het zou op 23 feb verstuurd zijn,
maar nog niks binnen  :'( , duurde het bij jullie ook zo lang (besteld bij autoteile dresden24)

mag ook via PB reageren hoor.

gr Rob.  8)

Had hem heel snel in huis, volgens mij met drie dagen na de bestelling. Mail anders de leveranciers eens. Misschien heeft hij een trackandtracecode of iets dergelijks.

Citaat van: NinaPaul op 04-03-2012 20:41:10
2. Ja dit klopt, hij gebruikt deze tijd om informatie op te slaan. (net zoals bijvoorbeeld een parrot, ed)

3. Kan ik geen antwoord op geven

2 en 3 zal wel hetzelfde verschijnsel zijn: ook bij het contact uitzetten moet-ie nog even de tijd hebben om de informatie op te slaan, lijkt mij. 

superrobke

Nou eindelijk is ie binnen, lag dus aan mijn zelf op de een of andere manier was stond het huisnummer
niet vermeld, maar uiteindelijk toch binnen gekregen   ;D

Nu alles is aangesloten, willen de USB stick's niet werken, ik heb er nu 3 stuks geprobeerd allen zijn van het formaat FAT 32 en 4GB.
alles nog eens gelezen, en de USB sticks moeten of FAT 16 of FAT 32 zijn. Ik snap er dus niks van.

Ook het opstarten gaat zoals beschreven wordt in het forum.
Nu heb ik een USB stick van 2 GB te pakken gekregen die is van het formaat FAT, en die doet het wel.  :eusa_dance: :eusa_dance:

Ik weet niet waar om die wel werkt en die van FAT 32 niet.
Ik heb de USB sticks al eens een keer opnieuw geformateerd, maar dat helpt dus ook niet.
Ik kan die 4 GB USB sticks ook niet formateren naar FAT, alleen naar FAT32 of NTFS.

Iemand nog een idee, behalve dan om 2 gb stickĀ“s aan te schaffen  :-\

gr Robke

Boemeltje

FAT16 kan volgens mij vanaf Vista niet meer gekozen worden om in te formatteren in de Windows tool. Er zijn voldoende (kleine) programmaatjes te vinden die het wel voor je kunnen doen, en volgens mij kan het anders altijd nog via de command line :)

haasje

Fat (16) kan tot 4GB, weet alleen niet zeker of het t/m 4 GB is.

superrobke

uit eindelijk gelukt om te formateren naar FAT,

Start > uitvoeren

Type Diskmgmt.msc
dan de juiste disk selecteren (in dit geval de USB stick)
en nu formateren naar FAT

USB stick er in.....niks, jammer dan maar met 2 GB,.  ::)

weet niet of er hier zijn die de 4GB of meer wel aan de gang hebben gekregen, dan hoor ik het graag.

gr Robke  8)

UserID6342

Heb er niet zoveel sjoege van, maar heb er wel eens mee zitten klungelen op een SD kaart voor de oude navi.  Ook op diverse manieren geprobeerd dat ding te formateren en aan de gang te krijgen, wou gewoon niet lukken.  Zodra er meer in ging als 2 Gb last tie het gewoon niet.

superrobke

zoiets zal het wel zijn en op 2 GB kan ook genoeg muziek  :eusa_angel:

gr Robke  8)

Ries van de Zilverschuit

Net even gekeken, maar ik het een usb-stick draaien van 8 gb (HP) met FAT 32. Het werkt, maar heel soms geeft de radio aan dat er geen cd-wisselaar aanhangt en het duurt ook vrij lang voordat hij de laatste gespeelde track heeft gevonden. Zal het eens met een kleinere usb-stick proberen. Misschien werkt dat beter/sneller.