Exit Roffel

Gestart door Jorg Vseventy, 10-12-2011 01:41:15

Vorige topic - Volgende topic

Jorg Vseventy

Even terug naar 2005:
Ons wagenpark bestond toen uit:
Volvo V40
Alfa 146
Bertone x1/9

Er gebeurde iets bijzonders: zittend op de camping zagen mijn vrouw en ik een V70N ocean race langs schuiven. Dat mijn bek er van open viel was begrijpelijk, maar dat de onderkaak van mijn vrouw zo ongeveer door de grond pleurde was bijzonder te noemen. Spontaan kwam deze dus bovenaan het verlanglijstje.

In 2007 hebben we de V40 vervangen. De waarde van de V70N kwam toen niet overeen met ons budget, dus kwam er een zeer nette V70 classic, die na een paar jaar beslist zou worden vervangen door een ocean race.

Die paar jaar zijn voorbij, er is veel gebeurd:
Na 2 jaar zakelijk te hebben gereden in de V70 vond ik ander werk. Hierdoor werd de V70 alleen gebruikt voor woon-werk verkeer en voor de vakanties. In dezelfde periode werd mijn vrouw gashouder en moest er een 7-zitter komen, het werd een Toyota picnic.

Eerder dit jaar ontstond het dilemma: 2 grote auto's waarvan 1 voor in de stad en 1 voor woonwijk verkeer + vakanties. Dan kun je toch beter een 7-zitter hebben voor in de stad en de vakanties en daarnaast een kleintje voor woon-werk verkeer?!

Het werd dus een jappenkamp:
- Volvo eruit en een Suzuki Swift Geleased
- Toyota eruit en een caravan geschikte 7-zitter gekocht: een metsubsidie Grandis.

Ti's niet vergelijkbaar met een Volvo, maar ik ben echt positief verrast door de Suzuki.
En de mits: een beest van een wagen. Die 2.4 levert ruim voldoende pk's en kracht om die dikzak (1620kg) vlot vooruit te krijgen.

Die roffel is niet te vervangen, maar gelukkig hebben wij prima alternatieven eronder. Ik heb er nu dus zelf geen meer, maar beloof dat ik decontwikkelingen hier met regelmaat blijf volgen.

Iedereen veel roffel-geluk en wie weet tot ziens!

Groet,
Jorg

elianmars

Die Grandis is een mooie wagen die zeker niet verkeerd rijdt. Veel plezier ermee ;)

993GT2

Citaat van: Jorg Vseventy op 10-12-2011 01:41:15
Idezelfde periode werd mijn vrouw gashouder

Wasda?? Gashouder? ;D

Veel plezier met je jappen. Niks mis mee, ik ben zelf ook al een tijdje Volvo-loos dus ik weet hoe het voelt.
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

darius

Gastouder denk ik ?
No show, only go.

pwassink

Citaat van: darius op 10-12-2011 08:59:41
Gastouder denk ik ?

Dat zal wel, want om hier nu je leven en bed mee te delen lijkt me niks..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Marc O.

Oei, een Grandis 2.4, zijn die niet berucht om de slechte versnellingsbakken?
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

De Swift is een echte probleemloze auto.
Wij hebben op de zaak sinds 4 jaar 3 Swifts die worden ingezet als pool auto en daar mankeert nooit erg veel aan. Ons personeel is niet altijd even vriendelijk voor de auto's kan ik je vertellen.
De Astra's die we daarvoor hadden waren er enorm veel slechter tegen bestand.

Ben

Zo'n Grandis is wel heel erg groot maar ook heel erg lelijk

MVeldhuis

Citaat van: Ben op 10-12-2011 11:45:46

Hoeveel mensen zeggen hetzelfde wel niet over onze volvo's?

henry classic v70

Zo'n Grandis ziet er nog helemaal niet zo verkeerd uit.

Zoiets dan.........een laserblue Multipla :eusa_think: :eusa_snooty:

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Vind je? Mijn broer heeft er eentje gehad en ik vond/vind het een mooie wagen. Heb er ook een aantal keer in gereden en het reed zeker niet slecht.

Edit: Zelfs Florian heeft er in gereden:

;D

rammstein01

Tegenwoordig zijn alle nieuwe types van Mitsubishi oerlelijk. Daar is die Grandis nog een bjoetie bij

pwberg

Meen je dat? Heb deze serieus in mijn gedachten gehad toen de Espace het veld moest ruimen....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jorg Vseventy

Het blijft ellende: T-9 op een ai-pat. Dan krijg je dingen als "gashouder"ipv gastouder en "eronder" ipv gevonden.

Ik heb begrip voor de opmerkingen over het uiterlijk van de grandis, maar:

Noem eens een mooiere 7-zitter met vergelijkbare betrouwbaarheid.

Het probleem met de bak (prise-as lager) is mij bekend. Die van ons heeft er (nog) geen last van. Maar de aanschafprijs in overweging genomen en wetende dat een nieuwe bak + koppeling gemonteerd 1600 euro kost, lig ik er niet van wakker. Het zal zeker 5000 euro onder de dealer aanschafprijs blijven...

De Grandis was van een "pietje precies", uiteraard 1e eigenaar en dealer onderhouden.
Kort voordat ie werd ingeruild is er nog ff groot onderhod uitgevoerd:
- schokdempers voor vervangen
- distributie vervangen
- voorbanden vervangen
- airco geserviced
- achterdemper vervangen

kortom gewoon niet op bezuinigd.

En verder: na 6 jaar en 170k km nog geen parkeerdeukje te vinden.... Alweer een zeldzaam mooie auto gevonden.

rammstein01

Nou,........... gevoel is toch heel belangrijk. En uit jouw tekst te lezen zit dat wel goed.

Veel veilige km's gewenst met de Grandis, en hopen dat je na een rit van 500 km of meer net zo relaxed uit de Jap stapt als uit een Roffel. Zoniet dan toch weer tot de volgende Roffel.

Rob