Relais, waar zit dat kreng?

Gestart door Adri, 14-04-2003 21:19:07

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Ik ben eindelijk maar eens op zoek gegaan naar de relais van de ruitenwissertjes. Dat het ding ergens in het blok achter de afdekplaats bij de voeten van de bestuurder zit is duidelijk. Daar zit echter een heel aantal van die dingen en ik kan er erg slecht bij. Als iemand me nu eens vertelt welke van de ruitenwisinstallatie is dan scheelt dat een hoop eruit/erin werk. Ze hebben aan de bovenzijde allemaal een nummer dat ik bij een aantal wel kan lezen, dus als iemand weet welk nummer....

(morgen 'krijg' ik een nieuwe ruit en dan moet die sensor er ook maar eens op)

Uit oude threads maak ik op dat Ruuds70 en RAF hier wel eea van weten.

Raf

relais 210 / 211 is het niet!
die is van de alarminstallatie!
voor de rest weet ik het ook niet. sorry

Raf
De gustibus non disputandum est!

Adri

Ik intussen wat relais eruit getrokken en de goeie gevonden. Het was inderdaad nr 203.
Regensensor zit nu gemonteerd, nu nog wachten op regen.

Overigens had ik binnen 50 km rijden alweer een ster in mijn nieuwe voorruit  :'( :'( :'(

PieT111

Ik ook en kun je misschien aangeven wat de kosten waren.
Busje komt zo!

Adri

Een geweldig iets zo'n regensensor. De inbouw is op zich erg makkelijk. Het is even pielen om het relais te vervangen maar de kabel naar je achteruitkijkspiegel leiden om daar de sensor op je ruit te plakken is erg makkelijk te doen. Ik heb de sensor achter de blauwe rand geplakt zodat de wisser er nog juist overheen gaat. Het werkt uitstekend, ik ben er zeer tevreden over. Ik heb nog niet meegemaakt dat ie weigerde of op hol sloeg of wat dan ook.
De kosten waren 168 euro, een actie als ik het mij goed herinner. Hij kost nu 176 euro.

www.verkeer-info.nl

Adri.

Hen3

Citaat van: Adri op 17-04-2003 20:54:45
Ik intussen wat relais eruit getrokken en de goeie gevonden. Het was inderdaad nr 203.

wie weet het nummer van de sensor bij een V70?? Is dit dezelfde?

petb

ik heb ook een regensensor maar dan van het merk waeco (www.waeco.nl)
en deze bevalt me zeer goed
1 klein minpuntje vind ik dat wanneer als het erg hard regent de sensor niet allersnelste wisserstand inschakeld.

de exacte naam is--> Magic clear automatische regensensor
en kost iets van rond de 150€
ik heb hem zelf ingebouwd,was een fluitje van een cent
oude relais eruit de sensor op het raam plakken kabeltje wegwerken en klaar.

maar ik heb jammer genoeg op de plaats waar ik de sensor heb bevestigd een barst in de voorruit zitten iets te fanatiek aangedrukt geloof ik...