Goedkope T5's

Gestart door konniekip, 18-07-2004 21:30:53

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: T5keijzeR op 19-07-2004 12:05:58
Klopt: het is een italiaan, dus een 2 liter.
Ik heb zelf een T5R uit italie gehaald en dat heeft nogal wat consequenties:
-Je krijgt van een italiaan GEEN kentekenplaten+papieren mee. Je moet een fotokopie van de papieren laten maken door een notaris en die moet de nodige stempels zetten (en vangt de nodige euro's)
-Italiaanse Volvo's hebben nagenoeg allemaal teruggedraaide tellerstanden. Zorg dat je de kilometerstand uit de ECU kunt halen!
-Auto's hebben in italie meer te lijden door de slechtere wegen en het klimaat ('s zomers heel heet, 's winters soms heel koud). Vaak gescheurde rubbers en speling in wielophanging
-Je moet de auto met een transporter naar Nederland brengen; zelf rijden kan alleen als je hem hebt verzekerd. Kan echter niet, want je hebt nog een italiaans, noch een nederlands kenteken!
Transport kost zo'n 1.000.-
-Tenslotte: RDW keuring (die vinden altijd wel iets) en ca. 1.400.- BPM

Desalniettemin: Succes!

Hoe heb jij je 850 gevonden dan? Ben je tijdens een vakantie ofzo gaan kijken, het lijkt me lastig om maar "even"  naar ItaliĆ« te rijden...  En de kilometerstand uitlezen, is dat iets wat je ter plekke kunt doen? (Meen me te herinneren dat dit laatst eens ter sprake is geweest op 't forum).

In duitsland zie je ook veel Italiaanse roffels te koop staan, neem aan dat je ook bij deze (uiteraard bij elke  ;)) op bovengenoemde dingen moet letten...

konniekip

is die via Gemert gekomen? :)

2.0keijzer

Ik heb mijn T5R zelf tijdens mijn vakantie gekocht, gewoon uit een krantje dat ik in de supermarkt kocht. Wel handig als je italiaans spreekt, of de verkoper engels ;D
Het is de vierde auto die ik tijdens een vakantie kocht, en iedere keer denk ik: NOOIT MEER!

9 augustus ga ik naar Toscane, en het begint toch weer te kriebelen....

marcelV70R

ik heb de mijne ook uit de toscane.
tot nu toe geen problemen mee gehad.
heb hem bij een BMW dealer gekocht met garantie.(km certificaat)
de dealer heeft alle export papieren geregeld,
en ik kon er gewoon verzekerd mee over de weg rijden.
gewoon op het chassies nummer van het(originele) kenteken wat ik mee kreeg.
deze moest ik wel weer even terug naar italie sturen.
ik heb er alleen van de toscane naar verona, en van barneveld naar soest mee gereden.
de rest van de reis stond hij lekker droog achter in mijn trailer!!
de volgende(V70) komt zeker ook weer uit het buitenland, italie of duitsland!

marcel