850 slaat af na starten van warme motor.

Gestart door Patrick850, 09-05-2005 09:25:23

Vorige topic - Volgende topic

Patrick850

Mijn 850 wil niet meer starten(lees: hij start wel , maar blijft niet lopen)  bij een warme motor.

Situatie: Als de motor warm is en ik zet de motor uit en na 10 seconden wil ik de motor weer starten dan start de motor wel, maar na 1 seconde gaat ie weer uit. Als ik wat langer wacht (10 minuten bv) dan is het probleem er niet.

Komt iemand dit bekend voor en wat is de oorzaak hiervan?

thuur

Stinkt de auto dan ook naar benzine? Kan zijn dat je een lekkende injector hebt waardoor er te veel benzine in het mengsel zit en dus niet goed loopt..

Gr 8)

Patrick850

Citaat van: thuur op 09-05-2005 10:46:26
Stinkt de auto dan ook naar benzine? Kan zijn dat je een lekkende injector hebt waardoor er te veel benzine in het mengsel zit en dus niet goed loopt..

Ik ruik geen benzine. Als ik wat minuten wacht dan kan ik goed starten en blijft de motor gewoon draaien. Hoe staat dit in relatie tot jouw verhaal?

thuur

Een lekkende injector zorgt ervoor dat er wat benzine in de cilinder loopt (vlak na het uitschakelen). Bij een herstart als de auto net uit staat zal het mengsel te rijk zijn en de auto niet (goed) lopen. Als je langer wacht is de benzine deels verdampt en zal wel (goed) ontsteken.

Maar meestal gaat dit gepaard met een benzinegeur bij de startpoging. En een remedie is om de sleutel vast te houden en het gaspedaal in te trappen (eerst half, dan tot op de vloer).

En dit is ook de enige reden die ik zo snel kan bedenken waarom een warme motor niet (goed) aanslaat.

Gr 8)

b0nkolok

Zo te lezen lijkt het wel of ie verzuipt, hoewel een warme (lees 'hete') motor brandstof snel laat verdampen. Aan de andere kant zou ie wel eens brandstof tekort kunnen komen. Remedie: laat een goeie monteur dit euvel ervaren en uitlezen, tenzij een forumlid de juiste remedie paraat heeft.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Patrick850

Is een lekkende injector gevaarlijk?

thuur

Gevaarlijk? Volgens mij niet... Alleen je motor start niet als ie warm is. ;)

Gr 8)

floortom

Patrick,  Ik heb hetzelfde euvel en ik rijd op gas (G3). Bij koud weer is er geen vuiltje aan de lucht maar bij warm weer slaat mijn 850 2.5 10v ook de eerste halve kilometer af bij stationait toerental. Ik ga morgen naar de garage om evt. foutcodes te laten ontdekken, verder weet niemand een oplossing voor dit probleem! Als ik meer ontdek houd ik je op de hoogte.

roel

Haak beetje laat in maar ik heb 'n topic geopend omdat ik eenzelfde probleem heb, auto slaat niet aan als ie warm is, of eigenlijk slaat wel aan maar direct weer af.
Met flink gas geven met starten krijg je 'm alsnog gestart. Benzinegeur met starten is er bij mij ook. Nu lees ik dat dit waarschijnlijk de injectoren zijn? Heb je die ook bij een benzine auto, ik dacht dat je dit alleen had met LPG auto's. En zo ja, iemand 'n idee wat 't kost om ze te vervangen? Moeten za allemaal worden vervangen of alleen degene die defect is?

Jan_D.

Foutcodes uitlezen is 1e actie; vervuilde smoorklep geeft ook een onjuist mengsel met vergelijkbare gevolgen.