Verse T5-gelovige -nu met fotoos!-

Gestart door 850Student, 15-12-2011 10:50:11

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: 850Student op 29-12-2011 13:47:55
Zo, weer even een updeet. Vanochtend om klokslag 8 uur mijn Zweeds-Belgische schone bij de dealert afgeleverd. 700 euro, meldde de monteur net telefonisch. Daarvoor hebben ze gedaan:

- cruise control gerepareerd
- stoelverwarming gerepareerd (was los kabeltje)
- stabilisator linksvoor (deed klapperdeklapper)
- twee nieuwe banden en T5-velgen (al in mijn bezit) erom gedaan
- grote beurt
- turbo / motor gecheckt met oog op chip

700 euro bij de Volvodealer.. lijkt me best redelijk? Wat jullie?

zitten dingen tussen die je erg goed zelf kan doen  :eusa_whistle:

850Student

... ik heb een paar linker handen waar je u tegen zegt + woon nu in een appartement 1 hoog zonder garage of parkeermogelijkheid voor de deur.. Is dat excuus goed genoeg..  ;)

Als ik 35 ben hoop ik een twee-onder-een-kap met een carport te hebben waar ik zaterdagmiddagen met een mooie set gereedschap aan een bonk Zweeds autogenot kan sleutelen.. Tot die tijd doe ik het op de -in jullie ogen waarschijnlijk laffe- makkelijke manier. Maar ik ben evengoed gek op auto's!

zwamborn

Voor bij de dealer incl. 2 banden imho niet veel (ik neem aan dat de distributieriem niet aan de beurt was, zo wel dan is het een koopje... ;)).

Ff nog wat anders; apart stuur dat hout. Voor het mooi zou ik eens kijken of het een tandje donkerder te lakken is om het te laten matchen met de rest van het hout van je interieur. Maar misschien vertekent de kleur op de foto. Verder een mooie strakke auto; heb je al foto's met de t5 wielen?

850Student

Nope, d.riem zit er 'nog maar' 40.000 km op. Leuk idee wat betreft stuur. Zal eens wat gaan informeren bij de autohandel in het dorp. Auto wordt nog klaargestoomd bij de dealer, vanmiddag ophalen.  :eusa_dance: Foto's komen wat later.

V70geRwin

Citaat van: 850Student op 29-12-2011 13:56:19
... ik heb een paar linker handen waar je u tegen zegt + woon nu in een appartement 1 hoog zonder garage of parkeermogelijkheid voor de deur.. Is dat excuus goed genoeg..  ;)

Als ik 35 ben hoop ik een twee-onder-een-kap met een carport te hebben waar ik zaterdagmiddagen met een mooie set gereedschap aan een bonk Zweeds autogenot kan sleutelen.. Tot die tijd doe ik het op de -in jullie ogen waarschijnlijk laffe- makkelijke manier. Maar ik ben evengoed gek op auto's!

het is je eigen keuze hoor  ;) ik vind het een hoop geld voor eenvoudige handelingen.

mooi dat het weer geregeld is!  :eusa_clap:

850Student

Zo, nu met de oorspronkelijke velgen. Autootje mag er nog best zijn! Krassen zou ik ook graag gaan bijwerken (vooral achterbumper, parkeerschade). Is dat best te doen met 1) lakstift 2) spuitbus of 3) opnieuw helemaal spuiten? Velgen krijgen trouwens ook nog een behandeling, die lijden nu aan een huidziekte..

Sem

Ziet er netjes uit hoor! Ik begin zelfs het smurf-blauwe interieur te waarderen! :)

grijzev70tdi

Citaat van: Sem op 31-12-2011 14:53:59
Ziet er netjes uit hoor! Ik begin zelfs het smurf-blauwe interieur te waarderen! :)

:eusa_dance:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

arjen850

Citaat van: 850Student op 30-12-2011 19:53:33
Zo, nu met de oorspronkelijke velgen. Autootje mag er nog best zijn! Krassen zou ik ook graag gaan bijwerken (vooral achterbumper, parkeerschade). Is dat best te doen met 1) lakstift 2) spuitbus of 3) opnieuw helemaal spuiten? Velgen krijgen trouwens ook nog een behandeling, die lijden nu aan een huidziekte..

https://lh4.googleusercontent.com/-Wwie7vnvVvg/Tv4HzWbUhDI/AAAAAAAAA2k/oWhZj0Sgte4/s800/30-12%252520008.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-2BAAyMOmSDM/Tv4H1ezHyxI/AAAAAAAAA2o/cxtlivDNhHo/s800/30-12%252520009.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-yHYyRuz47fY/Tv4H3YulleI/AAAAAAAAA2s/g-4kAyBNGoU/s800/30-12%252520010.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-LKOicgNJrkI/Tv4H4zq0TfI/AAAAAAAAA2w/AmJ_O8jkvls/s800/30-12%252520013.JPG

Kun je de krassen er niet uit polijsten? Op de foto te zien, de bumper niet..

850Student

Zo, laatste update in dit topic: vanmorgen de Rica-behandeling gehad. Mijn saaiblauwe Estate is een drastisch sneller beest geworden! Wat een heerlijke turbofluit en moeiteloze versnelling. Nooit meer anders!!  :eusa_drool:

volvofreak-arjan

Citaat van: Justin-850 op 15-12-2011 12:25:47
D'r komt een tijd, dat ze weer wat waard worden :P (hoop ik)

zekers weten die van mij over 14 jaar dan word ie belastingvrij op de bandstoftoeslag na, dus ff naar cng ombouwen en moet je kijken hoe goedkoop je dan in een echte auto kan rijden:P

francois

ziet er goed uit leuk kleurtje  ;D

grfr

850Student

Sinds afgelopen weekend V70-achterlichten in plaats van doffe en bekraste originele units. Smaken verschillen, maar ik vind het een stuk strakker zo!
Nu nog nieuwe velgen.. tips zijn welkom.

En m'n nieuwe bureaubladachtergrond  :D

Even gasgeven: http://youtu.be/-Q9ElrGe6ao

Taranis

Velgen zo laten, maar een achterspoiler monteren!

En een stel verse typeplaatjes :) (en in mierenneukermodus: de kentekenplaat voor hangt scheef.... ik zou me er aan ergeren ;D )

850Student

Die typeplaatjes zijn matzwart, geen zilver meer te bekennen.. En die kentekenplaat: klopt. Maar heel die bumper heeft (niet extreem goed zichtbare) constructieschade. Ben daarom op zoek naar zo'n T5-R bumper met spotjes. En idd: de achterspoiler staat hoog op de verlanglijst. Maar wil 'm eigenlijk gelijk in kleurtje 604.. (Zometeen weer opstomen richting Kapelle trouwens.)