Porsche en 850... en de cabrio dan???

Gestart door horn, 08-07-2004 21:43:56

Vorige topic - Volgende topic

horn

Citaat van: Boom op 11-07-2004 16:45:41Als je dan uitgaat van dat de stroomlijn van een porsche beter is dan van een 850, dan moet je wel concluderen dat bij lagere snelheden (lees tussensprintjes) de volvo sneller is ;)

Ik let misschien even niet op, maar stel dat de specs gelijk zijn, waarom zou een volvo dan sneller zijn omdat hij de stroomlijn van een broodtrommel (geintje, als ik het niks zou vinden zou ik er geen zoeken  ;)) heeft?

Ik denk dat ik redelijk verbaasd zou staan te kijken als een 850 mij bij zou houden (laat staan voorbij rijden), gewoon omdat je dat niet verwacht. Let wel, mijn 13 jaar oude Porsche is gewoon standaard. Dus pas wel op voor stoplichtsprintjes als je NIET de bovenstaande 850 hebt.
Lijkt me overigens wel een sensatie, een reiswagen als een 850 estate met de prestaties van mijn porsche...  8)

Entuscan

Misschien deze topic es bekijken:

Volvo 850 rules

Gaat over volvo's op't porsche forum. 0-100 weet ik niet zeker of er veel Volvo's sneller gaan zijn.  Betwijfel het.
In het hernemen .... ja daar doen er je veel de broek af. Standaard al, om over gechipped maar te zwijgen.

Zweden (Volvo's en saab's) zijn hernemingsmonsters, daar kunnen veel Porsches nog iets van leren.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Entuscan

Kom nu ook net je naam tegen op dat porsche forum, dus die topic kende je waarschijnlijk al ... my bad  :-[
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Boom

Citaat van: horn op 11-07-2004 18:32:43

Ik let misschien even niet op, maar stel dat de specs gelijk zijn, waarom zou een volvo dan sneller zijn omdat hij de stroomlijn van een broodtrommel

Omdat als de Volvo dezelfde topsnelheid haalt ondanks zijn slechtere stroomlijn, zou ik denken dat de Volvo sneller is bij snelheden waar de luchtweerstand nog niet zo'n grote rol speelt als bij 260 km/h.
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

horn

Citaat van: Entuscan op 11-07-2004 18:48:58
Kom nu ook net je naam tegen op dat porsche forum, dus die topic kende je waarschijnlijk al ... my bad  :-[

Entuscan, zó ben ik hier terechtgekomen... ben nl. één van die Porscherijders die het wel ziet zitten met een 850 Estate erbij!  ;D