stuurbekrachtiging maakt geluid.

Gestart door marwou, 17-09-2011 13:29:01

Vorige topic - Volgende topic

Hengeveld

Ik ga toch eerst informeren bij de dealer, want na wat zoekwerk vond ik dit op Volvoforums.org:

CiteerVolvo V70, 10 valve, 2.5 petrol Auto, 1999

Hi Guys,

I am gradually working through a programme of preventative maintainance and wish to flush and refill my power steering system.

My Volvo handbook gives the fluid type as "Pentosin CHF 11 S". Haynes recommends "Dexron type ATF"

So..... my question is will a 'normal' Dexron 3 ATF of any brand be OK?
Citeer
ATF was used in the earlier cars (which have the fluid reservior mounted on the power steering pump) but Haynes seem not to have caught up with the later models.
Note the fluids are quite different, ATF is red and relatively thick in comparison to the green very thin fluid required on the later models.
ATF in the later model destroys the seals.

Hengeveld

Aan de andere kant: in de V70N (2001) zit gewoon rode Dexron...

Kan iemand met Vadis zien of de stuurhuizen (tijdelijk) anders zijn in 1999?

thuur

Citaat van: Hengeveld op 15-12-2011 01:25:53

Niet wezenlijk. Dexron III gaat trouwens ook uit de gratie. In principe voldoet alles vanaf Dexron II (ja, ook de 3 traps automaten).

Gr ;)

-D©©©L-

Citaat van: Hengeveld op 15-12-2011 01:25:53

Dexron II >  of CHF11, allemaal goed. CHF11 heeft een wat breder temperatuur bereik en word standaard ingezet in de noordelijke landen.

Hengeveld

Nu ik verder gezocht heb lijkt het erop dat Pentosin CHF-11 een hogere kwaliteit heeft dan Dexron, vooral beter in extreme kou. Dus misschien is het toch dat ze Pentosin gebruikten, omdat deze auto in Zweden reed.

CiteerCHF11s has some incredible cold weather performance. Nothing else makes it any better then ATF/PSF, as there are various vehicles that could use both. But, nothing else meets its cold weather performance.
Bron: www.bobistheoilguy.com

En Marco zegt dat zojuist ook zie ik.

Het lijkt er dus op dat ik in Nederland gewoon Dexron zou kunnen gaan gebruiken.