levensduur bobine??

Gestart door demis S70, 17-12-2011 19:45:18

Vorige topic - Volgende topic

daanium

nou, om eerlijk te zijn wil ik liever er van uit kunnen gaan dat m'n auto start, in plaats van dagelijks effe onder de kap kijken of nog alles werkt haha :D
anyway, origineel Bosch it is!
en wat betreft de bougies, origineel volvo? of is daar wél nog wat beters te halen?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Piet

Citaat van: peteRRR op 14-09-2012 20:03:49
Tot nu toe doet hier de MSD het goed ook zonder een nieuwe voorontsteking,blijf het uiteraard in de gaten houden tijdens het rijden  ;),..zo ook alle andere onderdelen. ;D

Groet.
Het ene exemplaar zal het ook wel beter doen dan de andere.
Ik weet niet wat voor turbodrukken je haalt?
Mjn ervaring is dat de MSD het wel goed doet bij niet al te hoge turbodrukken.
Maar loopt de druk op tot 1.3 a 1.4 bar wordt de vonk gewoon weggeblazen bij RPM's van 4000 en hoger (blow out) omdat de vonk niet sterk genoeg is.
Met de originele bobine heb je daar dus totaal geen last van.

Citaat van: daanium op 14-09-2012 20:12:07
nou, om eerlijk te zijn wil ik liever er van uit kunnen gaan dat m'n auto start, in plaats van dagelijks effe onder de kap kijken of nog alles werkt haha :D
anyway, origineel Bosch it is!
en wat betreft de bougies, origineel volvo? of is daar wél nog wat beters te halen?
Ook hier weer gewoon originele bougies.

Mijn ervaring met aftermarket in het algemeen is dat het slechts in uitzonderingsgevallen beter is dan origineel volvo.

peteRRR

Citaat van: Piet op 14-09-2012 20:46:31
Citaat van: peteRRR op 14-09-2012 20:03:49
Tot nu toe doet hier de MSD het goed ook zonder een nieuwe voorontsteking,blijf het uiteraard in de gaten houden tijdens het rijden  ;),..zo ook alle andere onderdelen. ;D

Groet.
Het ene exemplaar zal het ook wel beter doen dan de andere.
Ik weet niet wat voor turbodrukken je haalt?
Mjn ervaring is dat de MSD het wel goed doet bij niet al te hoge turbodrukken.
Maar loopt de druk op tot 1.3 a 1.4 bar wordt de vonk gewoon weggeblazen bij RPM's van 4000 en hoger (blow out) omdat de vonk niet sterk genoeg is.
Met de originele bobine heb je daar dus totaal geen last van.

Het gaat van 1,05 naar 1,25 Piet. ( Rica mapping )
Ik heb zelf het vermoeden dat het hele rijtje ( bougie kabels,bobine kabel,bougies,voorontsteking ) evt juiste/goede montage,in orde moet zijn als je voor MSD gaat
en dat die dan een tijdje mee gaat,ik weet ook niet wat er dan aan stuk gaat aan zo,n MSD.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Piet

De rest van de onsteking is bij mij als nieuw, daar lag het niet aan.
Trouwens met de nieuwe Volvo bobine geen centje pijn meer.

Ik heb het idee dat die MSD in tegenstelling tot wat ze beweren sowieso geen sterkere vonk hebben dan een originele volvo bobine.
Bobines slijten doordat de isolatie tussen de bedrading inwendig degradeert, waardoor ze inwendig gaan doorslaan. De vonk wordt daardoor gaandeweg minder krachtig.

Ik kan me goed voorstellen dat niet alle exemplaren van MSD even slecht zullen zijn, maar er wordt op het internet wel erg veel gewag gemaakt van problemen met MSD bobines.
Het zou best kunnen dat jij met jouw exemplaar nooit problemen zal ondervinden, zeker niet als je onder de 1.3 bar blijft.