Probleem starter

Gestart door Joachim, 06-07-2004 17:44:36

Vorige topic - Volgende topic

Joachim

Als ik elke ochtend de 850 uit de garage ga halen, dan hoor ik bij het omdraaien van de contactsleutel een licht ratelend geluid (bij aanslaan van de motor). Wanneer ik de motor afzet en direct erna terug probeer te starten dan is dit geratel er niet meer. Als ik een uurtje of vier-vijf  later, opnieuw probeer te starten, weer dat geratel. Het is dus enkel wanneer de wagen een tijdje heeft stilgestaan.

Het ratelend geluid is soms beetje luidruchtig, andere keren zoals vanochtend bijv, was het minder luid.

Ik heb ook naar de garage gebeld, en inderdaad de starter heeft een jaar garantie. Maar ze moeten het geluid dus kunnen horen vooraleer ze kunnen vaststellen dat het daadwerkelijk aan de starter ligt. Dat is het em nu juist,
als ik naar de garage zou gaan dan zal ie normaal starten  

De garage zei dat het uitlaat kon zijn, of starter ... Maar nu hoor ik dus dat het de hydraulische klepstoters kunnen zijn, wat blijkbaar normaal is...

Ik ben nogal een beetje een maniac wat mijn 850 betreft dus ik wil zeker zijn ... Laat ik het gewoon voor wat het is of gak er toch eens mee naar garage (waar ze waarschijnlijk toch niks kunnen doen als ze het geratel niet horen).

Wat betreft die hydraulisch klepstoters...is dit normaal ? Bij mn vorige 850, een glt, startte de wage heel zuiver (geen geratel). Bij de R is dit blijkbaar anders ...

Graag jullie advies ...

mario

Waarom start je nou weer een nieuwe draad over hetzelfde onderwerp???? Hier loopt toch al een draadje over???
:) ;) :(