tikkende kleppen of toch niet???? met YOUTUBE link

Gestart door Red Devil, 22-12-2011 13:36:05

Vorige topic - Volgende topic

Red Devil

het vreemde is dat er bij stationair draaien een klein pisstraaltje terug loopt het kvs reservoir in. Als je gas bijgeeft wordt dat minder in plaats van meer terwijl het tikken toeneemt. Het lijkt wel of de schoepen dan geen kvs meer pakken.

Ted

UserID6342

Als je waterpomp niet zou werken, zou de motor juist bloedheet worden.... en al helemaal stationair draaiend.

Red Devil

Dat ben ik met je eens Dirk, maar het geluid lijkt bij de waterpomp/distri vandaan te komen. Goed luisterend (valt niet mee bij een diesel), durf ik te zeggen dat het geluid niet onder de kleppendeksel vandaan komt maar het zit meer aan de zijkant bij de distri. Tussen de waterpomp en de krukaspoelie in. Luisterend bij het RV voorwiel hoor je het ook goed. De krukaspoelie is overigens al 500k oud.

Daarnaast is het toch vreemd dat als het toerental verhoogd wordt, er niet meer kvs terug loopt het reservoir in. Misschien in combinatie met een trhermostaat die blijft openstaan?

Ted

UserID6342

Het zou zelfs je poelie zelf nog kunnen zijn, bedenk ik me net ineens.  Als dat rubber weg is krijg je ook dit soort geluiden...  Maar nogmaals het is voor mij lastig zo via een filmpje te beoordelen.  Maar van 1 ding ben ik wel overtuigd is dat het geen klepstoters zijn.

Red Devil

Het laat me niet los. Deze auto heeft 14 dagen gelden een klapper gemaakt. Raakpunt zat RV ter hoohte van de koplamp. De de klap moet het blok een slingering hebben gemaakt want de multiriem (nieuw) was afgescheurd. Waarschijnlijk is deze even klem komen te zitten tussen een aircoleiding en de rand van de poelie van de stuurbekrachtiging. Mijn redenering is dan ook dat de krukaspoelie die toch al op leeftijd was, hierbij de fatale tik heeft gekregen. dat dit zich heeft geopenbaard na de oliewissel is denk ik puur toeval.

Ik vermoedde eerst de waterpomp maar deze zit dusdanig dicht bij eerder genoemde poelie dat het van bovenaf niet te onderscheiden is geweest.

Gr.
Ted

Red Devil

Vandaag nieuwe krukaspoelie gehaald bij Volkswagen. Kosten inclusief nieuwe rekbout 225,-- euro. Ik kreeg dit keer geen 20% korting, GRRRR.
Morgen wordt de poelie vervangen. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd.

Gr.
Ted

Red Devil

Bericht gehad van het garagebedrijf. Het is niet de krukaspoelie. Het geluid komt vanuit het blok. De vraag is nu dan ook verder zoeken of een ruilblok.

Gr.
Ted