Advies radiateur - welk merk? En de in- en uitlaatslang kachelradiateur?

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 22-12-2011 14:46:28

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Beste mensen,

Ik ben bezig om mijn koelsysteem te renoveren. Inmiddels ben ik erachter dat de kachelradiateur van Hella/Behr dezelfde is als degene die Volvo als orginieel levert. Scheelt een behoorlijk slok op een borrel, dat prijsverschil.

En de thermostaat schijnt van Gates te zijn.

Weten julllie soms welk merk er achter de koelradiateur van Volvo steekt?  En is die ook direct te betrekken via automaterialenhandel? Ik heb hier met allerlei zoektermen gezocht, maar geen antwoord gevonden.

En kvs-temperatuursensor? Bosch?

En het slangenwerk?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

thuur

Slangen kun je ook best van Gates kopen. Gewoon een prima prijs voor een bewezen kwaliteit.

Radiator durf ik zo ook niet te zeggen, maar een Nissens voldoet prima in ons overgedimensioneerd systeem.

Sensor verwacht ik van Bosch, maar er staat me ook iets bij van 'made in France'.. Dan zou het ook een VDO kunnen zijn :eusa_think:

Gr ;)

Lampje

Ik heb op advies van Dirk mijn radiator bij Winparts besteld afgelopen week. Weet iemand zo uit het hoofd welk merk zij leveren voor onze Roffels?

The Demon

Ik heb de mijne bij Bijl in Haarlem gehaald, merk weet ik niet maar perfect fit en goede kwaliteit.
En ook nog snelle levering als hij hem niet op voorraad heeft, is hij binnen 24 uur binnen.

Groet,
The Demon.

Ludo

Citaat van: Lampje op 22-12-2011 19:04:25
Ik heb op advies van Dirk mijn radiator bij Winparts besteld afgelopen week. Weet iemand zo uit het hoofd welk merk zij leveren voor onze Roffels?

Dat staat er toch bij.

rovelra

Ik zou gaan voor een originele !!
De aftermarket radiateurs zijn toch van mindere kwaliteit , heb er zelf nog geen 2 jaar plezier van gehad (was van merk Behr)
De originele zijn weliswaar het dubbele aan prijs , maar om nu elke 2 jaar dat ding te wisselen ......

Arie T5R

Voor de radiateurs kun je gewoon een Hella/Behr monteren, die is officieel erkend als zgn. "origineel gelijkwaardig"en dus ook qua kwaliteit als zodanig gecertificeerd.

Ries van de Zilverschuit

Nou hier ga ik mee aan de slag hoor! Misschien toch maar orginieel. Moet toch weer een geschatte 100.000 kilometer meegaan.

Had mooi geweest als iemand wist wie de originele radiateurs van onze Volvo's maakt. Bedrijfsgeheim blijkbaar.

Arie T5R

850 T5 Freak

Ik heb mijn motorradiateur voor 130€ bij APS gehaald, hella/behr

Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

BenC70ES

Citaat van: Arie T5R op 22-12-2011 21:04:17
Origineel maakt Behr ze...

Dat is de kachelradiator, de grote vooraan was bij mij Volvo/ Valeo... (af fabriek), maar sommige zijn daar ook van Hella, hangt van jaargang/type af.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ries van de Zilverschuit

Hoe kom je daar achter, welke in wat voor een type zit?

Arie T5R

Via het Chassisno. Heeft de auto een automaat en/of airco? Dan kom je al een heel eind..

Ries van de Zilverschuit

Chasisnummer: 379023, turbo, airco, geen automaat. Hoe kom je met de info daar achter dan?

Arie T5R

In een systeem kijken waarin al die onderdelen staan.. Ik kan hem ook wel voor je bestellen als je wilt..€ 130,- zo'n beetje zal dat kosten en dan geef ik m ook nog wel even bij je af...