Achterruitenwisser weigert af en toe

Gestart door Edwin, 30-07-2004 18:53:58

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Af en toe weigert de achterruiterwisser dienst of doet hij het heel langzaam en moet ik hem soms met de hand "helpen".
Andere keren doet ie het weer heel normaal. ???
Herkent iemand dit probleem en is het een kwestie van het meganiek smeren of moet er een andere motor in.
Wat kost een motortje sloop/dealer?

gr. Edwin.  8)

mark20v

Hé Edwin, Het beste kun je even kijken hoe de ruitenwisser werkt als je het blad niet op je ruit hebt zitten. Dan kost het minder kracht, mocht hij dan wel de normale veegsnelheid halen dan is het motortje waarschijnlijk versleten, of op het mechaniek zit zoveel speling/vuil dat deze te zwaar loopt. Als de motor warm wordt tijdens het vegen dan mag je er vanuitgaan dat hij veel stroom trekt en dus zwaar loopt, leg ook eens je hand op de motor van de voorruit om ze kunnen vergelijken.

Aangezien je zelf redelijk dicht bij Elferink woont zou ik daar eerst kijken alvorens de dealer te bellen. (De)montage is goed zelf te doen.

Suc6,

mark
Volvo separates men from the boys  

Edwin

He Mark,

Ik zal de tipz deze week eens nalopen. Alvast bedankt.

gr. Edwin.  8)

Reitse

Edwin, ik durf het bijna niet te zeggen maar met de zoekfunctie ga je een hoop achterruitenwissermotorellendepostings tegenkomen. Ook hoe je ze moet demonteren, schoonmaken e.d. ;)

Edwin

Citaat van: Reitse op 30-07-2004 20:36:16
Edwin, ik durf het bijna niet te zeggen maar met de zoekfunctie ga je een hoop achterruitenwissermotorellendepostings tegenkomen. Ook hoe je ze moet demonteren, schoonmaken e.d. ;)

Ook dat is een goeie tip Reitse  :P  ;)  Thanx...

gr. Edwin.  8)