te heet

Gestart door bartvdl, 29-12-2011 20:03:45

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: volvotje850 op 31-12-2011 12:04:19
Citaat van: bartvdl op 30-12-2011 12:56:00
De thermostaat is besteld. Ik denk dat het niet meer gaat lukken om hem dit jaar te monteren  ;D

Anders zal het de pomp zijn. Wat kan daar eigenlijk kapot aan gaan?

http://i1229.photobucket.com/albums/ee464/edwin19666/006.jpg

Zo zag mijn kunststof waterpomp eruit.

Mooi he, 30 euro beparen op 240dkm :D

Gr :eusa_snooty:

volvotje850

Ik had de foto laten zien aan de oude eigenaar en die schrok zich een hoedje  ;D. Hij had het onderhoud altijd laten doen door een bevriende monteur en dacht dus dat het wel goed zat.

Misha

Ik heb het verschijnsel dat ik met een koude motor wegrijdend bijna 15 minuten file kan rijden zonder dat de temperatuur echt oploopt, blijft net niet helemaal onderin staan.

Als ik dan eenmaal een normale snelheid kan gaan rijden is hij redelijk snel op temperatuur.
Ik ga de combinatie dan ook maar eens vervangen komende maand.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjenT5R

Citaat van: khana38 op 31-12-2011 11:02:13
Opmerking Luc     Is een mogelijkheid. Heb dit ondervonden met een Mercedes diesel. Uiteindelijke oorzaak bleek een haarscheurtje in een klepzitting te zijn.

Ja klopt kan allemaal maar is niet het eerste waar je aan denk met een beetje fatsoenlijk verstand, je gaat eerst andere zaken uitsluiten voordat je gelijk je hele blok uit elkaar trekt

Citaat van: Misha op 31-12-2011 12:20:34
Ik heb het verschijnsel dat ik met een koude motor wegrijdend bijna 15 minuten file kan rijden zonder dat de temperatuur echt oploopt, blijft net niet helemaal onderin staan.

Als ik dan eenmaal een normale snelheid kan gaan rijden is hij redelijk snel op temperatuur.

Ja is een heel duidelijk voorbeeld van een vast zittende thermostaat
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MVeldhuis

Citaat van: arjenT5R op 31-12-2011 12:29:09
Citaat van: khana38 op 31-12-2011 11:02:13
Opmerking Luc     Is een mogelijkheid. Heb dit ondervonden met een Mercedes diesel. Uiteindelijke oorzaak bleek een haarscheurtje in een klepzitting te zijn.

Ja klopt kan allemaal maar is niet het eerste waar je aan denk met een beetje fatsoenlijk verstand, je gaat eerst andere zaken uitsluiten voordat je gelijk je hele blok uit elkaar trekt

Citaat van: Misha op 31-12-2011 12:20:34

Ja is een heel duidelijk voorbeeld van een vast zittende thermostaat

Ohw echt? Ligt het dan toch niet aan mij dat ik de kop niet direct verdacht?

*kruipt weer uit het hoekje waar ie de afgelopen dagen uit schaamte zat omdat ie dacht dat ie geen echte monteur was*

arjenT5R

wat zou de zeevaart zonder ons moeten mattie!?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 31-12-2011 14:54:34
wat zou de zeevaart zonder ons moeten mattie!?

Verzuipen? ;D

bartvdl

Nou het was inderdaad de thermostaat. Ik heb hem gisteren vervangen. Vervolgens een test rit gemaakt. Ik heb hem eerst netjes op temperatuur laten komen, vervolgens een tijdje rustig gereden. En  uiteindelijk heb ik hem flink op z'n staart getrapt. De temperatuur bleef netjes op 50% staan. Helemaal goed. Bedankt voor jullie input.

Trouwens een klusje van niks, de thermostaat vervangen.

Ik sta er van te kijken dat de waterpomp van plastic is.... Aan de andere kant, er moet wel iets aan de hand zijn voordat hij er zo uit ziet als op de foto. Ik kan  me voorstellen dat als hij van metaal was, er iets anders zou zijn gesneuveld.

UserID6342

Originele pompen zijn van metaal hoor, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.  Het is vaak die imitatietroep die voor problemen zorgt en erger, voor het geld wat je aan een imi pomp kwijt bent, heb je ook vaak de originele te pakken.

JW

Citaat van: Dirk342 op 01-01-2012 11:04:18
Originele pompen zijn van metaal hoor, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.  Het is vaak die imitatietroep die voor problemen zorgt en erger, voor het geld wat je aan een imi pomp kwijt bent, heb je ook vaak de originele te pakken.
inderdaad, de originele zijn van metaal. Laatst nog net geen 85 euro ofzoiets betaald voor een originele waterpomp voor een whiteblock... (bij de dealer) 
niet op besparen  :)
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85