Flushen automaat

Gestart door volvo-lover, 29-12-2011 18:05:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo-lover

Hallo,

Ben sinds kort in het bezit van een 850 glt automaat. Enige probleem: auto heeft een jaar stil gestaan, dus moet wel wat gebeuren.

Kwam tot mijn verbazing wel fluitend door de apk, maar ik wil graag de bak flushen.

Alleen...................    Ik  heb dit nog nooit gedaan.

Ik hoop dat er binnenkort weer een flushactie komt, geen idee hoe dit op te zetten.

Woon zelf in Lelijkstad, maar afstand geen probleem.

Of weet iemand een goed adres in de buurt, bak begint nl. te schokken en motor loopt laagtoerig niet mooi, wil dus niet te lang wachten.

Verder alvast voor iedereen prettige jaarwisseling.

Ruud
Always back to Volvo

thuur

Wat vaak gedaan wordt is zo'n 'oproep' plaatsen in het laatste flushmeeting topic. Je ziet adhv de reacties wel hoeveel animo er voor is en wie wat kan/wil regelen.


Gr 8)

MVeldhuis

Fluitend door de apk, dan is waarschijnlijk je turbo overleden. (zucht, soms wordt ik zelfs moe van mezelf)

Even serieus: je kunt ook gewoon olie aftappen en er nieuwe op doen, je haalt er dan een ltr of 3,5 uit terwijl er totaal 6,5 ltr in zit. Dan doe je dit 5000 km later nog eens en heb je toch al 75% verse olie in je systeem zitten.

Mijn automaat schokte ook wat bij aankoop, na de eerste wissel was het bijna weg en na de 2e helemaal.

volvo-lover

Hallo,

Hier heb je wel gelijk in, maar wil graag alle troep eruit hebben, dus vrees dat het de duurdere oplossing van flushen wordt.

Zoals gezegd, auto heeft ruim een jaar stilgestaan, en verdient zeker een goede doorstart (horen we dat niet vaker de laatste tijd? ;D)

Wil met deze auto weer flinke tijd doen, blijf de glt roffel toch geweldig vinden.

Tenslotte toch al weer mijn 7e volvo.
Always back to Volvo