18T of 19T en welke benodigdheden?

Gestart door RanilB, 02-01-2012 19:46:07

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Tja, tuning tot aan zo'n 280/290 pk is nog prima te doen, daar boven wordt het een stukje duurder en boven de 320/330 pk wordt het bizar duur en is er vreselijk veel werk nodig.
Geld overigens voor veel auto's ook hoor, tenminste als je je er echt in verdiept.  Half NL geloofd nog steeds dat je voor 500 euro een standaard 280pk Skyline kan tunen naar 500pk ;)
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

MarkoC70T5

Citaat van: Turbo-Geek op 03-01-2012 19:08:47
Tja, tuning tot aan zo'n 280/290 pk is nog prima te doen, daar boven wordt het een stukje duurder en boven de 320/330 pk wordt het bizar duur en is er vreselijk veel werk nodig.
Geld overigens voor veel auto's ook hoor, tenminste als je je er echt in verdiept.  Half NL geloofd nog steeds dat je voor 500 euro een standaard 280pk Skyline kan tunen naar 500pk ;)
Is dat dan niet zo  ;D  Zie trouwens steeds meer neppe skylines in nederland rijden zal ook wel iets met geld te maken hebben.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

RanilB

Ik wil er wel dagelijks mee gaan rijde. Dus als ik het goed begrijp hoef je bij een 18 of 19T niet zo extreem veel aan te passen. En is het redelijk betaalbaar in vergelijking met een GT30 serie..
Dan denk ik toch dat ik voor een 18 of 19T ga.. Het is nou niet dat ik miljonaire ben...
Maar even jullie mening nog, een 18T of 19T????

MarkoC70T5

Citaat van: RanilB op 04-01-2012 13:01:29
Ik wil er wel dagelijks mee gaan rijde. Dus als ik het goed begrijp hoef je bij een 18 of 19T niet zo extreem veel aan te passen. En is het redelijk betaalbaar in vergelijking met een GT30 serie..
Dan denk ik toch dat ik voor een 18 of 19T ga.. Het is nou niet dat ik miljonaire ben...
Maar even jullie mening nog, een 18T of 19T????
Je hebt nog geen 3inch downpipe?  dan voor de 19T gaan. Heb je er wel een dan kiezen voor de turbo die er op past zonder aanpassingen.
Het verschil is niet heel erg groot.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

Martijn_B

Ik heb de keuze gemaakt voor een 19T, iets meer "oomph" en hopelijk hou ik het blok heel met de standaard internals.

Zeker in jouw geval voor de 19T gaan daar je blok sterk genoeg behoort te zijn.

Iemand hier wel eens naar de "Super 60" series e.d. gekeken? het valt me op dat ze in de USA nogal eens wat anders gebruiken dan de std 19T/KKK24/GT30 series.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JCviggen

T3 super 60 is stokoud, niet efficient. Doe liever een 19T.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

RanilB

Dus zoals ik jullie hoor kan ik in mijn geval aangezien ook het geld enz beter voor een 19T gaan.
Maar dan hoef ik niet gek veel aan te passen. want dan kun je gwn met de standaard kop rijden. alleen dan andere injectoren en andere mapping. en natuurlijk 3ïnch van voor tot achter. of komt er iets meer bij kijken wat ik over het hoofd zie...

Martijn_B

Een goede mapping :-)

En, eventueel de nokkenassen van een GLT (oude typpe doen), maar hier is al een heel topic over geschreven!

RanilB

weet je ook welke topic dat is...? schilt mij zoeken:P

een goede mapping spreekt voor zich he haha maar toch bedankt

RanilB

Dit is misschien een domme vraag.
maar als ik een 19T aanschaf moet ik dan met een schuine of rechte flens kopen?
er zit nu een 15G rechte flens op.
ik kan namelijk aan een 19T komen met schuine flens, of doet dat er niet veel toe en is het gewoon een kwestie van juiste dp te kopen?

peteRRR

Grote gasklep kan ook nog,maar moet je de inlaat vergroten,diameter.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Johann

19T heeft schuine flens, 18T is er met beide maar de rechte flens is de meest gangbare.
Mocht je ooit een GT30 willen doen op een R spruitstuk dan zou je misschien beter een rechte flens turbo kunnen overwegen want een dikke 18T downpipe kun je met minimale aanpassing dan pas maken op een GT30 (Met V-clamp en eventueel een ATP ultimate wastegate in dit geval. )

RanilB

oke, super bedankt voor de info u allen....
als ik weer vast loop geef ik wel weer een gil :D

JW

Citaat van: JCviggen op 04-01-2012 18:20:12
T3 super 60 is stokoud, niet efficient. Doe liever een 19T.

wat wel beter is aan de garretts is dat je een turbine van formaat kunt kiezen. bij de mitsu's hier is de max 7 cm2 en dat is niet veel. mooi in balans bij 15G/16T, klein voor een 19T.
Zelf heb ik de gewone 60 trim (op B230, niet in 850) en ondanks dat het een wat ouder ontwerp is dan de Mitsu's waar we het hier over hebben duwt die ook flink wat lucht. Spoelt ook snel, met een .63 a/r turbine, zo bij 2000 rpm begint het.

als je toch bij formaat 18T, 19T wil blijven heeft wisselen naar een Super60 niet zo veel zin, is niet echt groter. Dan gelijk iets groots en of moderns.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85