The Blue Comet!! VERKOCHT!! Nieuw begin! 123GT

Gestart door Teddy81, 02-01-2012 21:47:57

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Lekker hier posten, dat gezeur altijd en dat terwijl dit het off topic gedeelte is. Mooie wagen, veel plezier ermee.

rogerV701998

Gaaf project.

Ik wil graag de vorderingen kunnen volgen dus vooral berichten plaatsen hier.

razorx

Gefeliciteerd Ted. Heb het altijd mooie wagens gevonden.
Mijn vader had vroeger een 122ES, sindsdien is bij mij de Volvo liefde begonnen.

Zal wel even wennen werken met sturen zijn. ;)

Ziet er mooi uit hoor!

Ben

Mooie vondst Ted.
maaruh .......... volgens het kenteken is het een NE Ppert  :eusa_whistle:
En in het februarinummer van de V44 staat een aardige discussie of de 123 nou wel bestaat of niet  ;D

Teddy81

Thnx mannen!

Het sturen was wel even wennen ja. Geen stuurbekrachtiging en extreem dunne rand om het stuur!

Ewout Schalkwijk

Mooie kar Ted. Dat stuur kun je oplossen door er een paar rolletjes tape omheen te wikkelen en dan met van die sporthandschoentjes te gaan rijden.  :P ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Teddy81

Dat intapen ga ik niet doen, zonde! Maar van die leren handschoentjes wil ik wel hebben ja. Super cool!!

Walter

Gaaf Ted, gefeliciteerd! Wordt dit restaureren of modificeren?

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Teddy81

Restaureren. Zo veel mogelijk origineel, of op zijn minst "waarheidsgetrouw"!
Het is de op één na zeldzaamste Volvo (van na de oorlog) en die wil ik niet "verpesten"! ;D

Walter

gelukkig iemand met respect voor het product. Al moet ik zeggen dat die brede wielen ook al niet origineel zijn maar juist wel iets toevoegen. Net als een Simons, iets betere beademing voor de dubbele carb (solex geloof ik) etc.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

MikeyQR

Citaat van: Walter op 10-03-2014 11:24:27
gelukkig iemand met respect voor het product. Al moet ik zeggen dat die brede wielen ook al niet origineel zijn maar juist wel iets toevoegen. Net als een Simons, iets betere beademing voor de dubbele carb (solex geloof ik) etc.

Een Amazon 123GT heeft af fabriek brede wielen 15 inch zelfs als ik me niet vergis :eusa_think:
Dat weet ik omdat mijn Pa er ook 1 heeft gehad 30 jaar terug, en zelf helemaal Restaureert heeft 8)

En ja hij rijd nog steeds rond na 25 jaar na dat wij hem niet meer hebben :D , kan ik zien als ik het kenteken invoer bij de RDW. ;)

Laguna-S60R

Ben beetje aan het googelen geweest.. Maar wat is nu het werkelijke verschil tussen een normale amazon en een 123GT ?  :eusa_whistle:

Wel leuke wagen trouwens  :eusa_clap:
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

NinaPaul

B18B motor

G.T. stuurwiel :D

M-41 transmissie met elektrische overdrive

Limited-slip differentieel

Wie vult het aan ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MikeyQR

Citaat van: NinaPaul op 10-03-2014 13:05:43
B18B motor

G.T. stuurwiel :D

M-41 transmissie met elektrische overdrive

Limited-slip differentieel

Wie vult het aan ;)

B20 motor met dubbele carb ;)

15 inch stale brede velgen

blastaway

BAM! mooie bak kerel! Dat is inderdaad een droomauto!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km