Boardcomputer later inbouwen in V70 Classic (1997) wie heeft raad?

Gestart door Ernst-Willem, 02-01-2012 22:54:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbv

Citaat van: -D©©©L- op 06-01-2012 09:37:13
Citaat van: Sbv op 06-01-2012 09:29:40
Neem aan dat je ook nog wel de sensor bij de pedalen moet monteren etc. Bij de oudere S/V70 tot MY99 is het een vacuüm systeem wat volgens mij niet af fabriek in de auto zit

Een vacuumgestuurde boardcomputer met pedaalbediening ?  ;D
Ik zat met de cruisecontrol in mijn hoofd.

dat van de pedaal bediende BC is inderdaad een hele zeldzame optie............. ;D

jeroen74

Volgens mij is er een auto met een pedaal bediend infoschermpje... kan me alleen niet herinneren welke auto dat is; meen een Lamborghini of zo.

Ernst-Willem

Daar zijn we weer en helaas een illusie armer.

Vandaag door PG auto`s met kopje koffie ontvangen.
Gauw de schakelaar uit het magazijn gehaald en stekkeren maar!
Motor starten en en..... helaas geen sjoege :evil: (shitshit)
Het werkte helaas niet.
Samen met Peter (1 van de eigenaren) in de pc gedoken en nu blijkt dat de display op zich wel voorbereid is maar dat achter de display nog een soort kastje moet zitten wat standaard in de tellerbak gebakken zit.
Oftewel er zijn 2 verschillende tellerbakken afhankelijk wat er bij de eerste aanschaf door de klant is besteld.

Het was dus inderdaad te mooi om waar te zijn dus hier houd mijn avontuur op!

Iedereen die heeft gereageerd bedankt :eusa_clap: en tot de volgende discussie

Met vriendelijke Volvo groet,

Ernst-Willem

PeterM

Dat betekent dus als je er een andere tellerbak in zet waar de display dus ook al in zit, het zou moeten werken?

christina

Citaat van: PeterM op 07-01-2012 08:06:51
Dat betekent dus als je er een andere tellerbak in zet waar de display dus ook al in zit, het zou moeten werken?

nee volgens mij niet,je moet gewoon een tellerbak hebben waar de software voor de bc in zit
ik heb de tellerbak ook vervangen door eentje met bc en software en het was plug en play
en je moet de kilometer stand aanpassen,heb ik wel gedaan.


V70 TDI '97  D5252T  AW50-42  760 GLE '86  B280E  AW71

)()()sT


christina

veel goedkoper,de software kun je ook bij de dealer halen dat is ong 200 euro


V70 TDI '97  D5252T  AW50-42  760 GLE '86  B280E  AW71

PeterM

Ik heb vandaag m'n gekochte teller met boardcomputer gekregen, samen met de infoknop en kabeltje. Meteen maar aan het monteren gegaan en het werkt, kabeltje lag er zelfs al. Het enige wat ik minder vind, dat m'n V70 in 1 keer 98000 km meer heeft gelopen. Is de km-stand nog terug te brengen op 1 of andere manier?

NinaPaul

Citaat van: PeterM op 12-01-2012 17:07:44
Ik heb vandaag m'n gekochte teller met boardcomputer gekregen, samen met de infoknop en kabeltje. Meteen maar aan het monteren gegaan en het werkt, kabeltje lag er zelfs al. Het enige wat ik minder vind, dat m'n V70 in 1 keer 98000 km meer heeft gelopen. Is de km-stand nog terug te brengen op 1 of andere manier?

Ik geloof van wel, maar er zit een limiet op het aantal keren.
bij de dealer moeten ze dit kunnen doen, wel oude teller enzo mee nemen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

-D©©©L-

Citaat van: NinaPaul op 12-01-2012 17:11:42
Citaat van: PeterM op 12-01-2012 17:07:44
Ik heb vandaag m'n gekochte teller met boardcomputer gekregen, samen met de infoknop en kabeltje. Meteen maar aan het monteren gegaan en het werkt, kabeltje lag er zelfs al. Het enige wat ik minder vind, dat m'n V70 in 1 keer 98000 km meer heeft gelopen. Is de km-stand nog terug te brengen op 1 of andere manier?

Ik geloof van wel, maar er zit een limiet op het aantal keren.
bij de dealer moeten ze dit kunnen doen, wel oude teller enzo mee nemen.

Een nieuwe tellerklok kan de dealer voorzien van je huidige stand zolang de teller onder de 100 km staat.

Laguna-S60R

Citaat van: PeterM op 12-01-2012 17:07:44
Ik heb vandaag m'n gekochte teller met boardcomputer gekregen, samen met de infoknop en kabeltje. Meteen maar aan het monteren gegaan en het werkt, kabeltje lag er zelfs al. Het enige wat ik minder vind, dat m'n V70 in 1 keer 98000 km meer heeft gelopen. Is de km-stand nog terug te brengen op 1 of andere manier?

zo brengt ie juist veel meer op met verkoop :P
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Ernst-Willem

Citaat van: PeterM op 12-01-2012 17:07:44
Ik heb vandaag m'n gekochte teller met boardcomputer gekregen, samen met de infoknop en kabeltje. Meteen maar aan het monteren gegaan en het werkt, kabeltje lag er zelfs al. Het enige wat ik minder vind, dat m'n V70 in 1 keer 98000 km meer heeft gelopen. Is de km-stand nog terug te brengen op 1 of andere manier?

Wat moest je betalen voor die tellerbak?

PeterM

Citaat van: Ernst-Willem op 12-01-2012 18:11:16
Citaat van: PeterM op 12-01-2012 17:07:44
Ik heb vandaag m'n gekochte teller met boardcomputer gekregen, samen met de infoknop en kabeltje. Meteen maar aan het monteren gegaan en het werkt, kabeltje lag er zelfs al. Het enige wat ik minder vind, dat m'n V70 in 1 keer 98000 km meer heeft gelopen. Is de km-stand nog terug te brengen op 1 of andere manier?

Wat moest je betalen voor die tellerbak?

40 Euro

Ewout Schalkwijk

Geen gek bedrag. Maar je auto is wel ineens 98000km minder waard. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ernst-Willem

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-01-2012 22:45:29
Geen gek bedrag. Maar je auto is wel ineens 98000km minder waard. ;D

Ewøut
Nou dan gaan we er toch maar eens over nadenken,