Kachelventilator motor?

Gestart door BBS, 03-01-2012 04:41:51

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Goedemorgen roffelaars.

Volgens mij is mijn kachelventilatormotor (scrabble) aan het overlijden.
Als ik de schuif op maximaal zet, krijg ik de indruk dat de motor maar op halve kracht draaid. Het duurd veeeeel langer dan voorheen alvorens het voorraam condensvrij is.
Er knipperden gisteren geen ECC lampjes, voor storing.

Wat kan de oorzaak zijn?
Volvoloos....

Luc

Interieurfilter en -bak al eens gecontroleerd? En is de vloerbedekking in de voetenruimte gewoon netjes droog?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

cas

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46058.0.html

lees deze eens door, lijkt erop dat je motor zwaar draaid. en idd kan dat te maken hebben met een vuil of niet goed werkend interieur filter. niet te lang mee wachten, want dan gaat er uiteindelijk meer kapot!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

BBS

Citaat van: Luc op 03-01-2012 06:13:07
Interieurfilter en -bak al eens gecontroleerd? En is de vloerbedekking in de voetenruimte gewoon netjes droog?

:eusa_wall: :eusa_wall: Nooit meer aan het interieurfilter gedacht.
Die zit er nu ook al een jaartje in... De vloerbedekking is niet natter dan het in- en uitstappen met al die regen van de laatste tijd.
Wel binnenkort de regenwatergootjes bij de parafaan schoonmaken...
Volvoloos....

elmarconi

Schopbord bij de passagier loshalen (via handschoenenvakje).
Beetje frotten met de stekker in de kachelmotor.

Heeft bij mij enkele maanden volgehouden. Uiteindelijk toch een verse van Scantech gekocht.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19804.msg1038991.html#msg1038991

--
Autogas Inside . . .

BBS

Wat mij wel opvalt, als ik de knop even recirculeren en dan weer op normaal, blaast de ventilator wel hard.
Daarna zakt hij weer terug in toerental en blaast dus ook minder hard.

Toch het filter?
Volvoloos....

Luc

Zou ik wel mee beginnen. Verversen kan sowieso geen kwaad, en om erbij te komen moet de paravaan los, kun je gelijk de slangetjes controleren cq openblazen. Kan ook al geen kwaad gezien de weersverwachting komende dagen.
Mocht het toch de fan zelf zijn, wellicht is het een korte termijnoplossing om m schoon te maken (zo schoon mogelijk althans), het asje ff te smeren, wellicht dat ie het dan nog een paar weken doet. Heeft mij ook geholpen voordat ik er een goede tweedehands inzette.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

cas

Citaat van: Luc op 03-01-2012 18:19:01
Zou ik wel mee beginnen. Verversen kan sowieso geen kwaad, en om erbij te komen moet de paravaan los, kun je gelijk de slangetjes controleren cq openblazen. Kan ook al geen kwaad gezien de weersverwachting komende dagen.
Mocht het toch de fan zelf zijn, wellicht is het een korte termijnoplossing om m schoon te maken (zo schoon mogelijk althans), het asje ff te smeren, wellicht dat ie het dan nog een paar weken doet. Heeft mij ook geholpen voordat ik er een goede tweedehands inzette.

kan ook zonderparafaan los.. beetje liften aan de passagierskant is voldoende  ;)

BBS

Het filter ligt er intussen uit. Zit vol met rommel van de bomen etc. Klein stukje afzuigkap filter er tussen de filterbak en de parafaan geprutst zodat de rommel van buiten niet in de verdamper kan komen.
Wat opvalt is wel dat de ontwaseming veel en veel beter werkt nu. Toerental ventilator weet ik nog niet. Volgende week even naar kijken.
Het filter was wel nat trouwens ???
Volvoloos....

cas

Nat, dan werkt hij zeker niet goed meer nee. dus idd even je afvoer tjekken, goed doorprikken, en test met een emmer water. soms wil er totaal onderop de slang nog wat blijven hangen bij het ty wrapje. Ik denk dat je hiermee je probleem hebt opgelost ;-)

ik hoop het!