Advies Autoradio Nakamichi cd-45z.

Gestart door peteRRR, 04-01-2012 14:07:13

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Ik kan een radio overnemen waarvan er gezegd wordt dat het een toppertje is,en het gaat om deze.

http://www.audiodesignguide.com/hificar/cd45z.html

Nou heb ik zelf de ballen verstand van dit soort materie en de vraag is,is het wat voor in de auto.

Graag een stukje advies. :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cas

Wat is er zo bijzonder aan dat je déze wilt plaatsen als ik vragen mag? prijs? zla vast wel wat op prijsvergelijker staan oid met recencies. het type nummer op google intikken geeft vaak al een hoop hits.

even gekeken.. is echter de 35 niet de 45....

After looking at the homepage it's pretty clear:

35z:
Fixed face
2 channel 2V preouts
1-bit DAC

40z adds:
Detachable face with case
Sub woofer preamp output
4 channel 4v preouts

45z adds:
wireless remote
cd changer control
aux imput
20-bit DAC

All of them feature the following:
Clock
loudness
mute
3 band EQ
internal amp of 43 x 4 max...good luck with that #
and you typical cd/tuner controls

I wouldn't necessarily pick one of these up. They are prone to breaking (cd transport is very flimsy) and are VERY picky about playing CD-R's (the manufacturer doesn't mention CD-R support, but they will play them given high quality CD's burned at very low speeds b/t 1x and 4x. I wouldn't try CD-RWs) Also, the warranty support for Nak is very uncertain...they went through some "restructuring" earlier in the year.

Past those flaws, they are very nice heads, and I would highly recommend the 45z. For the price, jump, you definitely get more features, and the resale value wold be larger. While the rotary volume control is nice, I don't believe it to be an analog pot - too bad as that would be a nice SQ feature.

For the money, I think the Clarion HX-D10 is a better buy for an SQ head. Crutchfield was selling them for around 300 a while back.. they may be out of stock by now.

If you want high end sound with the look of OEM, you can't beat the Nak.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

KIM

Nakamichi was voor thuis audio HET merk als je een goed casettedeck wilde.
Het is zeker wel goede apparatuur. Een oud collega van me had deze in zijn high-end auto audio installatie opgenomen.

Ik denk dat het geen kinderachtig apparaatje is.

michiel

Inderdaad, geluidstechnisch zal het top zijn. Over de bouwkwaliteit van het apparaat kan ik echter weinig zeggen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

KIM

Ow, de bouwkwaliteit?
Juist die is enorm goed. Veel gebruik van metalen delen. Je zult het op zeker voelen wanneer je 'm in de hand hebt.

UserID6342

Als dat de enigste aansluitpunten zijn die tulpstekkers zou ik het ding maar mooi laten voor wat het is ;D.  Maar even serieus, voor een normaal setje heb je al die tulp stekkers absoluut niet nodig...  En als je zelf een SC hebt zonder versterker al helemaal niet.

cas

Citaat van: peteRRR op 04-01-2012 14:44:23
Cas,het is wel de cd-45z want dan heb ik een verkeerd plaatje hier neer gezet,dus die code klopt.

Waarom,.....deze radio komt aanwaaien en komt uit een auto van m,n maat die hem pas heeft gekocht omdat het een technisch fraai
ding is ( de auto ),als deze radio nou echt goed is en een verbetering tov SC-805 radio die er nu inzit heb ik wel interesse.

Groet.

ps,nog even gekeken en het is wel de juiste info bij het plaatje.

wat verkeerd was, was de info die ik erbij had gezocht, die was van de 35 en niet de 45. dus jij zat goed hoor  ;) 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daytonawim

Mm, 2x aux IN  is ook niet verkeerd ;D