Blog Ferry Jacobs, varen met je 850GLT en genieten tot je tank leeg is.

Gestart door Ferry Jacobs, 28-07-2011 12:54:49

Vorige topic - Volgende topic

snix

Mooi bezig jongen. Deze rode zit erg strak uit.
Was dit : http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45720.0.html topic je al opgevallen. Daar kun je al heel veel vinden

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ferry Jacobs

Zo ik ben even flink druk geweest met verbouwen van mijn pas gekochte huis, nog een paar weken en ik ben klaar, ondertussen roffel ik lekker elke dag naar mijn werk heen en weer.

Ik ben tot nog toe erg tevreden met mijn roffel, ik heb het tikken in de moter opgelost door er olie in te doen  :eusa_wall: Mijn peilstok was afgebroken en daardoor was hij te diep in de moter, dus ik dacht genoeg olie echter nadat ik de peilstok weer aan elkaar heb geplakt schrok ik mij een hoedje, 3.5 liter olie erin en hij loopt weer als een zonnetje. Dan voel ik me wel een eerste klas beginner   :eusa_doh:

Ik heb nu nog last van het inhouden bij het rijden op LPI, net even wat forum stukken doorgelezen (dank @snix!) en zie dat er meerdere mogelijkheden zijn. Volgende week zaterdag afgesproken met de monteur in de garage waar ik graag kom om een stuk samen te gaan rijden met een computer aangesloten, dan kunnen we een aantal zaken uitsluiten.

Ondertussen wel een groene dop op mijn koelvloeistof tank geplaatst en die leidingen nagelopen, had een beetje lekage door wat korosie vorming, dit is nu opgelost  :eusa_dance:

Binnenkort ook eens spelen met de mooie link van ulkeman, dat is weer een mooi verhaal voor de volgende keer  ;)

thuur

3,5 Liter :o

Ik mag hopen voor je dat dat geen vervolgschade oplevert..

Gr :eusa_eh:

Vulk

Als hij nu tot "max" heeft bijgevuld, was er eigenlijk "maar" 2 liter tekort.  :eusa_think:
Gelukkig is zo'n Volvo blok sterk.

Ferry Jacobs

Tjonge, dat is even een tijd geleden, het prive leven zit zo vol dat ik geen tijd heb gemaakt voor het forum.

Ik heb wel een update:

Gisteren mijn roffel weer gekeurd voor een jaar, zelf een grote beurt gegeven en bij een aantal zaken hulp gehad van de garage monteur :)

Uiteindelijk de volgende zaken vervangen:

-olie
-filters
-bougie kabels (probleem met wegvallende cilinder opgelost, hij roffelt weer heerlijk)
-het rubber van de lagers van het rechter voorwiel  vervangen en vers vet erin
-v snaar

De kapotte bougie kabel

Vooralsnog dus geen vervolg schade van mijn olie probleempje eerder haha, dus dat is goed afgelopen

Voor dit jaar in de planning:

Vervangen distributie riem
koelvloeistof circuit nalopen en daar waar nodig de onderdelen vervangen
Als ik daar dan toch bezig mee ben alle mogelijke onderdelen onderweg meteen mee checken en eventueel vervangen.

razorx

Wat betreft je LPG installatie: Je hebt als ik het goed herken zo op de eerste foro een OMVL verdamper systeem, vermoedelijk Milennium.