Wat voor caravan?

Gestart door ramonmartin, 08-01-2012 14:16:28

Vorige topic - Volgende topic

volvotje850

Een kameraad van mij rijd al jaren met een oude bmw 518 overal naartoe met zijn caravan .Het ding weegt als ze weggaan 1200 kg dus ik denk dat het met jou auto ook geen probleem moet zijn.

)()()sT

Hij staat bij m'n pa in de tuin. Ik zal eens vragen, maar dan moet ik 'm ff uitmesten, de stallingwielen vervangen door de normale banden etc. Zal wel even duren want moet ff bijkomen van de verhuizing ;D

Of die van Marc en dan leeg, dan zit je ook zeker rond die 1300 kg 8)

ramonmartin

Citaat van: pwberg op 26-02-2012 09:56:29
Citaat van: ramonmartin op 26-02-2012 01:36:16
Is er iemand hier in de regio (zuid-limburg) die mij zijn caravan een paar uurtjes ter beschikking wilt stellen, zodat ik eens kan kijken of het me wel bevalt om met mijn auto met een caravan te gaan rijden, bijvoorbeeld eens even de kruisberg bij maastricht oprijden om te kijken of dat netjes gaat.

Bergen op Zoom is te ver weg zeker?  :eusa_whistle:

Dat is niet het probleem, maar heb je daar ook een leuke en lange helling in de buurt om te kijken of hij bergop een beetje wilt blijven gaan?

Voor de vlakke weg voorzie ik geen problemen (al zal ik geen 90 rijden binnen 10 seconden), het is voor mij de vraag wat er gebeurd als er echt een iets langere stijging komt.

ramonmartin

Citaat van: )()()sT op 26-02-2012 11:01:33
Hij staat bij m'n pa in de tuin. Ik zal eens vragen, maar dan moet ik 'm ff uitmesten, de stallingwielen vervangen door de normale banden etc. Zal wel even duren want moet ff bijkomen van de verhuizing ;D

Of die van Marc en dan leeg, dan zit je ook zeker rond die 1300 kg 8)

Indien mogelijk hoor ik het graag. ;)

Er zijn hier wel meerdere met een caravan, maar ze moeten hem ook ter beschikking willen stellen, en ik snap best dat niet iedereen dat zomaar wilt doen. :)

pwberg

Citaat van: ramonmartin op 26-02-2012 11:30:20
Citaat van: pwberg op 26-02-2012 09:56:29
Is er iemand hier in de regio (zuid-limburg) die mij zijn caravan een paar uurtjes ter beschikking wilt stellen, zodat ik eens kan kijken of het me wel bevalt om met mijn auto met een caravan te gaan rijden, bijvoorbeeld eens even de kruisberg bij maastricht oprijden om te kijken of dat netjes gaat.

Bergen op Zoom is te ver weg zeker?  :eusa_whistle:

Dat is niet het probleem, maar heb je daar ook een leuke en lange helling in de buurt om te kijken of hij bergop een beetje wilt blijven gaan?

Voor de vlakke weg voorzie ik geen problemen (al zal ik geen 90 rijden binnen 10 seconden), het is voor mij de vraag wat er gebeurd als er echt een iets langere stijging komt.

Helaas, daar kan ik je hier niet aan helpen......
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Elsje

Zo, ff dit draadje terug omhoog schoppen. ;)

Ik heb al naar meerdere caravans zitten kijken op internet en al een paar keer naar een handelaar geweest.

Maar 1 ding blijft toch wel knagen bij mij, en dat is of ik het allemaal netjes van de plaats ga krijgen. :eusa_think:

Zoals ik al eerder aan heb gegeven wil ik max. 1300kg erachter hangen, dus het zou mooi zijn als die caravan ook rond dat gewicht zou zitten.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan en wil helpen. :eusa_pray:

Ik kan niet niet helpen sinds een jaar de hut verkocht maar je krijgt een hut wel van z'n plaats daar hoef je niet bang voor te zijn. Verwacht geen wonderen berg op. Je zal bij een paar stevige hellingen wel terugzakken naar iets van 70-75 km/h en dan in de 2-3 omhoog maar dat doen de meesten.

Met de R ging ik 100 de berg op met een KIP Starline 47 maar dan haal je wel iedereen in ;) Manoeuvreren op de camping zal zeker lukken met je wagen. Dan is vooral een automaat handig.

)()()sT

Als, dan rijden we gewoon eens de Kruisberg op, of ff verder de E40 bij Luik. Of natuurlijk DE hellingproef bij Tilff achter Luik, pfoe, die is pittig!

ramonmartin

Citaat van: )()()sT op 29-02-2012 21:56:29
Als, dan rijden we gewoon eens de Kruisberg op, of ff verder de E40 bij Luik. Of natuurlijk DE hellingproef bij Tilff achter Luik, pfoe, die is pittig!

Als ik al eens de kruisberg op kan rijden, dan kan ik al een beetje een oordeel vellen.

Vertel mij niets over die helling achter Luik, kom daar geregeld met 44 ton en 380 pk :eusa_snooty:, dan ga je dus ook met 25 omhoog. :eusa_whistle:

Jan_D.

Een 850 10V heeft nog altijd meer vermogen dan een 2.3 740 automaat. Die heeft minder pk's dan de 140pk van de 850 en als ik me goed herinner, was ook het koppel wel wat minder. Daarmee heb ik enige jaren gereden met een 1300kg (max toelaatbaar) Kip erachter. De meeste lange hellingen kom je best wel boven; Luik omhoog met 70 gaat volgens mij nog wel. De 80 haal je dacht ik niet. Op lange autoroutehellingen met ongeveer 6 á 7 % zoals tussen Narbonne en Bordeaux voorkomen, lukt die 80 meestal wel.
Met een T-5 of een R moet je daar niet te veel gas geven, want dan is ruim 100 nog mogelijk!

ramonmartin

Als ik overal met een gangetje van 70-80 km/u naar boven kan gaan ben ik al meer dan tevreden, de vakantie begint voor mij op het moment dat ik thuis weg ga, ik heb 3 dagen uitgetrokken om tot in de buurt van Alicante te komen, dus haast is er niet bij.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 29-02-2012 21:56:29

Eh Joost, hadden we niet afgesproken dat de plaatsnaam Tilff nooit meer genoemd zou worden?  :'(

)()()sT

Welja. Voor die kleine Kip heeft bij ons een 245, een 740 diesel met 82 pk, en ook de 20v's van mijn ouders en mij gehangen, gaat prima. De versnellingen van een AT zijn lang dus als je eens richting 60 gaat, en je zet de pook in L (je gaat dan de 2 in), dan zit je nog pas rond de 3500 rpm.
De helling voor de Spaanse grens is ook een stevige. Lijkt vrij vlak, maar is lang door de Pyreneeën.

@ Marcel: bij ons is toen in 1994 (toen mijn ouders die 740 roetmop net hadden) dus de koppakking eruit geslagen. We hebben die berg toen bijna nooit meer genomen.