volsyntheet of hydrocrack discussie

Gestart door jac74, 03-03-2014 21:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jac74

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5116526
vond deze discussie op autoweek erg interessant .
Zijn blijkbaar vele forumleden die menen n volsyntheet in hun geliefde motorblok te gieten
maar dat in werkelijkheid toch mis hebben. :eusa_whistle:

volvobug

Ah, verhelderend. Nooit geweten dat ik op crack rij  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

Het zou niet moeten uitmaken welk type het is, als het maar voldoet aan de eisen van de constructeur.

Hoeveel mensen afgaan op "5W40"dan moet het wel kwaliteit zijn...... zijn nog steeds ontelbaar.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

glenfiddich1983

Dus castrol magnatec is helemaal geen volsyntheet?  :o
Dat is dan de laatste keer dat ik die dure olie gebruik.

Typisch Nederland weer, dat je hier de consument gewoon opzettelijk mag misleiden en een hydrocrack als volsyntheet mag verkopen, en dus tegen dito prijzen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

widebody

Citaat van: glenfiddich1983 op 04-03-2014 08:01:53
Dus castrol magnatec is helemaal geen volsyntheet?  :o
Dat is dan de laatste keer dat ik die dure olie gebruik.

Typisch Nederland weer, dat je hier de consument gewoon opzettelijk mag misleiden en een hydrocrack als volsyntheet mag verkopen, en dus tegen dito prijzen.

+ veel

twotone

Nooit geweten, zo leer je nog eens iets ;D Ik sta overigens nergens meer van versteld in ons kikkerlandje.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Racingbrick

het is nog veel erger, Shell, Castrol, Mobil weten hier in NL de mensen goed op het verkeerde been te zetten en een vermogen te vragen voor een hydrocrack olie... en de mensen staan in de rij om dat te mogen aanschaffen voor minimaal 90,- gemiddeld voor een 5 liter kannetje.

Voor  mij alleen nog Motul en dan de 8100 serie, die is zelfs nog verstrekt met esterolie, en helemaal top is de 300V serie van motul. Die wordt ook gebruikt in o.a. GT-R en andere heftige modellen van Nissan.
Motul is OEM leverancier aan o.a. NISMO ( nissan motorsport ) Yamalube , Yamaha en Suzuki lube... je wordt dat niet als ke slechte olien levert lijkt me.
De 300V is overigens gebaseerd op ester olieen, net als in de F1 ....

En..... vooral  nogeens ZEER betaalbaar zeker in vergelijk tot bovenstaande fabrikanten die het niet zo nauw nemen.....

scania164

Of gewoon kendall elite en mobile 5w50 beide ook een pao

elianmars

Citaat van: Racingbrick op 23-03-2014 20:55:11
het is nog veel erger, Shell, Castrol, Mobil weten hier in NL de mensen goed op het verkeerde been te zetten en een vermogen te vragen voor een hydrocrack olie... en de mensen staan in de rij om dat te mogen aanschaffen voor minimaal 90,- gemiddeld voor een 5 liter kannetje.

Voor  mij alleen nog Motul en dan de 8100 serie, die is zelfs nog verstrekt met esterolie, en helemaal top is de 300V serie van motul. Die wordt ook gebruikt in o.a. GT-R en andere heftige modellen van Nissan.
Motul is OEM leverancier aan o.a. NISMO ( nissan motorsport ) Yamalube , Yamaha en Suzuki lube... je wordt dat niet als ke slechte olien levert lijkt me.
De 300V is overigens gebaseerd op ester olieen, net als in de F1 ....

En..... vooral  nogeens ZEER betaalbaar zeker in vergelijk tot bovenstaande fabrikanten die het niet zo nauw nemen.....

Nou..... Ik vind 23 euro voor een liter toch niet zeer betaalbaar  :eusa_shifty:

http://www.motulshop.nl/Motulshop/38-motul-8100-eco-nergy-0w30-1-liter-4-takt-motorolie-auto.html

volvobug

Deze crack bij de Action-dealer is wel betaalbaar  ;D



10V gaat er al 3 ton prima op, 45.000 km tussen de wissels  :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Broabander

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.