Slechte Koud Start

Gestart door Jort, 11-07-2004 18:23:24

Vorige topic - Volgende topic

J. Hoeksema

Mijn probleem gaat niet over een het "slecht koud starten", maar om hier nou een nieuw topic voor te openen :eusa_think:

Probleem:
Enkele dagen geleden na het boodschappen doen wil ik de auto starten en slaat de motor kort aan (1 sec) en slaat vervolgens weer af. (motor was warm)
5 x geprobeerd te starten, maar helaas de motor wil niet aanslaan. :-[
Motorkap open en wat gerommeld aan de ontstekingskabels (doppies er af en er weer op geschoven, amateurtje he :-\) Weer in de auto gekropen en opnieuw starten en de auto slaat meteen aan. Gelukkig!!!! :eusa_dance:
Vrouwtje onder de indruk, mannetje kan ook alles, maar ik had eigenlijk geen idee of ik iets gedaan had wat werkelijk dit euvel verholpen had?

Vanmiddag weer hetzelfde verhaal, alleen had ik geen zin om met die storm en regen de motorkap open te trekken dus ik heb nog 2 x opnieuw een poging gedaan en de derde keer sloeg de motor aan. motor was koud, loopt overigens meteen rustig als ie loopt)

Heeft iemand een sugestie wat ik eens naar moet gaan kijken of eventueel moet gaan vervangen, om dit in de toekomst te vermijden.
Ik kan het natuurlijk niet maken dat de goede indruk die ik nu bij mijn vrouw heb achtergelaten een keer in het niet valt als ik het niet voorelkaar krijg om de auto te starten. :eusa_wall: :eusa_whistle:

Dus een checklijst zou welkom zijn :angel: (handleiding voor dummies)

Jort

Zou het aan vacuum kunnen liggen?
Misschien is er een vacuum slangetje lek?
Zou dat kunnen?

Jort.

Snellebaksteen

Klinkt als een typische relais 103....
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

J. Hoeksema

Snellebaksteen

type maar eens in op de search funktie. er gaat een wereld voor je open.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

J. Hoeksema

Citaat van: Snellebaksteen op 09-11-2007 22:35:15
type maar eens in op de search funktie. er gaat een wereld voor je open.

Tja, de search funktie, die werkt zins de upgrade van het forum (een tijdje geleden) bij mij niet meer goed. :-\
Het kan ook zijn dat ik er niet meer mee om kan gaan, maar als ik zoek op een onderwerp krijg ik vaak de zelfde onderwerpen die niet op het gezochte onderwerp slaan. :eusa_wall: :eusa_wall:

thuur

Steggen

Citaat van: J. Hoeksema op 09-11-2007 22:34:28
Citaat van: Snellebaksteen op 09-11-2007 22:32:32
Klinkt als een typische relais 103....

WAT ???
Benzinepomprelais.. Ik had juist het zelfde probleem. Relais vervangen en probleem opgelost. Bij mij was het wel alleen een probleem wanneer de motor goed warm was. Als die een poosje stil gestaan had (ca. 15 min) startte die telkens van de eerste keer.

Emiel

Oplossing voor meneer Hoeksema is idd de antennering.

J. Hoeksema

Citaat van: Emiel op 10-11-2007 12:36:44
Oplossing voor meneer Hoeksema is idd de antennering.

Nou ben ik jullie helemaal kwijt  ??? :-\, behalve de post van Steggen dan ;)

Ludo

kijk even hier Jafeth: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=21273.msg413225;topicseen#msg413225

Citaat van: thuur op 22-09-2007 11:39:06
De standaard startonderbreking is een antenne in de auto en een chip in de sleutel. Als het juiste signaal van de sleutel terug wordt ontvangen kan de auto gestart worden. Bij de x70 is een kwaaltje dat de auto wel start, maar de motor meteen uitvalt, ondanks dat de goede sleutels worden gebruikt. Dit ligt aan de antennering (zwak signaal, stekker schoonmaken is voldoende), maar of de 850 hier ook last van heeft weet ik niet.

Gr ;)

J. Hoeksema

Citaat van: Ludo op 10-11-2007 13:14:24
kijk even hier Jafeth: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=21273.msg413225;topicseen#msg413225

Citaat van: thuur op 22-09-2007 11:39:06
De standaard startonderbreking is een antenne in de auto en een chip in de sleutel. Als het juiste signaal van de sleutel terug wordt ontvangen kan de auto gestart worden. Bij de x70 is een kwaaltje dat de auto wel start, maar de motor meteen uitvalt, ondanks dat de goede sleutels worden gebruikt. Dit ligt aan de antennering (zwak signaal, stekker schoonmaken is voldoende), maar of de 850 hier ook last van heeft weet ik niet.

Gr ;)

Oké, daar heb ik wat aan, :eusa_dance: maar waar zit die stekker die schoongemaakt moet worden? :eusa_doh:

Ludo

zit rond het contactslot.

J. Hoeksema

Citaat van: Ludo op 10-11-2007 13:39:51
zit rond het contactslot.

http://www.850turbo.be/temp/antennering.jpg

Is het die stekker rechtsboven of zit er nog een stekker in de slotkap zelf?

Ludo

nee er is geen andere stekker, deze moet je hebben.
je moet wel eerst de - kabel van de accu halen als je hem losmaakt. (volgens Vadis)