Accu leeg deuren op slot (= voorzien van deadlock)!

Gestart door Anhum, 22-02-2012 09:34:50

Vorige topic - Volgende topic

jeroen74

Nee dat gaat inderdaad niet, vanwege de deadlock... als dat geactiveerd is doen je deurgrepen in de auto niets ;) Juist om te voorkomen dat met wat simpel hengelen langs een deurstijl de auto gemakkelijk is te openen.

Doet het slot aan de passagierskant het ook niet?

grijzev70tdi

Citaat van: jeroen74 op 22-02-2012 21:55:13
Nee dat gaat inderdaad niet, vanwege de deadlock... als dat geactiveerd is doen je deurgrepen in de auto niets ;) Juist om te voorkomen dat met wat simpel hengelen langs een deurstijl de auto gemakkelijk is te openen.

Ok, weer wat geleerd

Dan zou ik voord de open de motorkap methode gaan :)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Turbo-Geek

De deadbolts moeten idd voorkomen dat de deuren open gaan met de handel (binnen in de auto) maar soms ook met de sleutel, om de ouderwetse inbraak met een 'moeder sleutel'(in de vorm van een schroevendraaier) te voorkomen.
De versies die ik gezien heb (op oa Opel) gaan dus alleen open middels het CV systeem.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Hengeveld

Bij mijn S en C70 gaat de bestuurdersdeur altijd open met de sleutel, ook bij deadlock. Daarom zit er ook een sleutelgat... Dus probeer die gewoon gangbaar te maken met geduld en WD40.

kulk

Het probleem is denk ik dat dat slot heel weinig gebruikt is en gewoon niet meer open gaat.
Heb het zelf ook weleens gehad dat ik de deur niet van het slot kreeg met de sleutel, daar hielp geen WD40 tegen.
Uiteindelijk de boel wel weer aan de gang gekregen maar moest wel het binnenpaneel van de deur af halen dus dat wordt lastig in dit geval

Turbo-Geek

Citaat van: Hengeveld op 22-02-2012 22:08:47
Bij mijn S en C70 gaat de bestuurdersdeur altijd open met de sleutel, ook bij deadlock. Daarom zit er ook een sleutelgat... Dus probeer die gewoon gangbaar te maken met geduld en WD40.

Ok, Volvo heeft dus een halve deadbolt zeg maar.
  The things you own end up Owning you !

pwassink

Citaat van: Turbo-Geek op 22-02-2012 22:20:24

Mogelijk haal je meer resultaat met een echte goede kruipolie/roestoplosser, wd40 is ook in het opvreten van lichtmetaal-oxides geen tovermiddel.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ulkeman

Citaat van: pwassink op 22-02-2012 23:27:44
Citaat van: Turbo-Geek op 22-02-2012 22:20:24

Mogelijk haal je meer resultaat met een echte goede kruipolie/roestoplosser, wd40 is ook in het opvreten van lichtmetaal-oxides geen tovermiddel.

mwah weet niet of jij zaterdag nog kunt herrinneren in de werkplaats?????
die sloten gaan nooit meer los.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Anhum

Het is gelukt!

Zaterdag eerst met de volledige sleutel set e.e.a. geprobeerd... maar geen resultaat. Ik had dit eigenlijk niet verwacht... misschien dat inderdaad het slot gewoon vast zit. Ga dit toch nog eens proberen.

Via de accu lader geprobeerd ergens aan de achterzijde stroom op de auto te krijgen... maar ook geen resultaat. De oplossing was uiteindelijk de auto op de krik (om ruimte te creeren) en via de onderzijde de batterijkabel aanprikken. Spanning erop en de deur was via de remote te openen. Hiena kap open en voila. De accu bleek overleden te zijn.
Deze is inmiddels vervangen en alles werkt weer prima.

Allen dank voor jullie reacties...

Hengeveld

Mooi dat het gelukt is. Veel plezier weer; dat zal wel lukken met een C70 T5.

Sbv

Mooi dat het opgelost is, maar het blijft vreemd dat je de deur niet met sleutel van buiten open kan maken. Dat zou toch gewoon moeten werken, tenzij er een ander portierslot in zit