Ruud Grijze V70 Tdi update: 14 maanden apk!

Gestart door katuut, 10-01-2012 16:11:52

Vorige topic - Volgende topic

katuut

Hoi

Ik ook maar even een blogje,

Ik hoorde zojuist dat ik nog een jaartje mag doorrijden voordat ik een lease auto krijg,

we gaan dus het een en ander aan de volvo doen: 23 januari eerst maar een grote beurt met pompafstelling en apk. De diesellekkage wordt dan ook even aangepakt

ik had een zwarte blokjes gril gekocht, maar dit zag er beslist niet uit ;P dus die ligt er nu weer naast.

(oordeel zelf :P)

de originele zit er nu weer op.

zoals hier te lezen : http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,52331.0.html heb ik hem gekocht met 279.000 km, hij staat nu op 290.000 km dus 11000 km in 3 maanden, dat schiet aardig op vind ik zelf.

Ondertussen is de carkit ingebouwd, ik bel veel in de auto (ca een half uur per dag) dus zonder is eigenlijk geen optie.

TO DO:

- ik wil de achterbumper laten herspuiten, en voor wat steenslag laten weg werken, mocht iemand hier nog een geschikt adres voor weten in de buurt van Hoogeveen hou ik me zeer aanbevolen!

- Daarnaast vrees ik dat de kachelradiateur wat moeite krijgt, ik ruik kvs als ik de kachel op raam ontwaseming zet, en de voorruit is slecht te ontwasemen. (beslaat erg snel) kvs niveau blijft wel vrij stabiel, heel licht verbruik maar eigenlijk verwaarloosbaar.

- achterste winterbanden toch maar laten vervangen, die hobbelen nogal. Beetje afhankelijk van het weer kunnen de zomerbanden er weer op  ;)

- setje andere zomervelgen, huidige standaard velgen kunnen dan als winterbandenvelgen dienen.

- Chippen?? het is niet echt een race auto maar wellicht wel een drive-ability verhoger?

- koppeling klikt als ik hem intrap, beetje irritant dus binnen kort maar even loshalen.

- wellicht een R onderstel, maar ik wil hier eerst wat meer info over inwinnen (tips?) ik reed een tijdje terug in een R, en ik merkte dat deze beslist minder helde in de bochten, hetgeen ik wel erg prettig vind ivm mijn alfa -verleden  :)

- polijsten van de auto. en even lekker poetsen

Ondertussen de opmerkingen van collega's negerend: waar ligt de labrador nou? en heb je al een lange groene jas??

Groeten Ruud

Chronisch last van detaildiarree

Justin-850

Hey Ruud!

Ziet er erg goed uit, die V70 van jou! En inderdaad, die zwarte blokjesgrill is geen porem :O

Verder heb je goede plannen in gedachten, R onderstel en andere velgen zijn daarvan de (optisch gezien :P ) beste! Maar uiteraard is het onderhoud ook zeer belangrijk ;)

Veel plezier het komende jaar in de V70! Je hebt in ieder geval nog even de tijd om een geschikte lease "voiture"  uit te zoeken ;)

Gr. Justin

elianmars

Chippen maakt het rijden met een Tdi veel leuker. Je krijgt er echt een andere wagen door.

Goed dat je die "blokjes"grill weer hebt verwijderd. Is niet echt fraai. Met chromen rand en slash wel  :eusa_whistle:

knoopie

Citaat van: elianmars op 11-01-2012 00:08:57
Chippen maakt het rijden met een Tdi veel leuker. Je krijgt er echt een andere wagen door.

Goed dat je die "blokjes"grill weer hebt verwijderd. Is niet echt fraai. Met chromen rand en slash wel  :eusa_whistle:

Nou welkom in ieder geval betreft het chippen kan het je echt aanraden en maakt het een stuk leuker inderdaad.
;)

katuut

Ha bedankt mannen,

En wat is jullie mening over de kachelradiateur?

Zelf doen of laten doen?

Hij gaat de 23e naar gerben brouwer in rogat, is zo'n beetje om de hoek hier

stefanhuijser

Gewoon lekker zelf doen, het is wat gepriegel maar is prima te doen.
Extra paar handjes is wel makkelijk.
Even de zoekfunctie gebruiken en je vind er genoeg topics over.

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

katuut

Zojuist eentje besteld.

wat ik nog niet helemaal begrijp: moet al het KVS er uit? of gewoon tot het stopt met stromen uit de radiateur?

En iemand zin om me te helpen? :P

Nog een vraag:

Hoe rijden sommigen met een diesel 1 op 17?

Taranis

Citaat van: katuut op 11-01-2012 22:17:55
Nog een vraag:

Nooit harder dan 90-100 km/h en altijd lange stukken. Het kan wel, maar je wordt er niet blij van.

fpede

haha, hier zelfde, met een pittige rijstijl ong. 800 km op 61 liter, dus zo'n 1/13,3333...
moest ik zin hebben zou ik wel 1000 km op een tank rijden, maar behalve het verbruik, is daar niets leuk aan ;D

UserID6342

Citaat van: Taranis op 12-01-2012 09:21:36
Citaat van: katuut op 11-01-2012 22:17:55
Nog een vraag:

Nooit harder dan 90-100 km/h en altijd lange stukken. Het kan wel, maar je wordt er niet blij van.
Precies, in al die tijd is mij dat nog nooit gelukt met een Volvo diesel, welke dan ook.  Kom altijd uit op zo'n beetje 1:13.

Taranis

Citaat van: Dirk342 op 12-01-2012 09:57:47
Precies, in al die tijd is mij dat nog nooit gelukt met een Volvo diesel, welke dan ook.  Kom altijd uit op zo'n beetje 1:13.

Met de V70 2.5D hing ik altijd rond de 1:13 inderdaad, met de D5 rond de 1:11 (maar die gaat dan ook een stuk harder).

Ik heb met de 2.5D eenmaal 1:19,5 gescoord in Noorwegen. Het was doodsaai en ik doe het nooit weer ;D

katuut

owwww

met mijn 1 op 14,5 rij ik gewoon super zuinig dus!  :D

Ik rij 90% snelweg. Korte stukjes gaan met vervoersh**r twingo.

darius

Dan moet je de "orgaskraan " helemaal open draaien dan ga je geeen 1 op13 meer
No show, only go.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 12-01-2012 10:00:14
Ik heb met de 2.5D eenmaal 1:19,5 gescoord in Noorwegen. Het was doodsaai en ik doe het nooit weer ;D

Ahum, volgens mij ga je het zelfs binnenkort met je D5 proberen. Als de kou er uit is is 6,7L/100km goed haalbaar hier hoor. Zit je toch al tegen de 1 op 15 aan te schurken.

Mooie auto! Bei de weg: onze gechipte TDI haalt gemiddeld 1 op 16 hier.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-01-2012 22:34:36
Citaat van: Taranis op 12-01-2012 10:00:14

Ahum, volgens mij ga je het zelfs binnenkort met je D5 proberen. Als de kou er uit is is 6,7L/100km goed haalbaar hier hoor. Zit je toch al tegen de 1 op 15 aan te schurken.

Zullen we wedden dat ik blijf steken op 1:13? :evil: